نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 11:34

۴۴ میلیون تومان جریمه برای قاچاقچیان چوب و زغال در «خانمیرزا»

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مأموران مستقر در پست گوشکی پس از توقیف ۲ دستگاه خودرو مقادیری بار زغال و چوب جنگلی بلوط غیرمجاز کشف و متخلفان را ۴۴ میلیون و ۲۵0 هزار تومان جریمه کردند.

صادق محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های جنگلی با هماهنگی مسئولان ذی‌صلاح در روستای گوشکی از توابع شهرستان خانمیرزا واقع در محور مواصلاتی، پست ایست و بازرسی حمل محموله‌های غیرمجاز جنگلی و مرتعی دایر شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: امروز مأموران مستقر در پست گوشکی پس از توقیف ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس و بازرسی خودروها مقادیری بار زغال و چوب جنگلی بلوط غیرمجاز کشف کردند.

وی با بیان اینکه متخلفان ۴۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جریمه شدند، ادامه داد: محصولات مکشوفه توقیف، خودروها به پارکینگ دلالت و متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت پیگیری و مجازات به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: با توجه به قانون جدید مقابله با قاچاق محصولات غیرمجاز جنگلی در صورت کشف زغال از نوع گونه بلوط، فرد متخلف توسط اداره‌کل تعزیرات حکومتی به ازای هر کیلوگرم زغال ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم بلوط ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی می‌شود. 

وی در پایان از مردم، گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت و تمام دوستداران طبیعت درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از جمله قطع درخت، احداث کوره زغال، تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی، قاچاق چوب و زغال و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی، موارد را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 982192

مهمترین اخبار ایران و جهان: