نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 14:12

پرونده شکارچیان متخلف خراسان شمالی در دست دستگاه قضا

بجنورد_ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به دستگیری چند شکارچی در شهرستان های مختلف استان، گفت: پرونده‌ افراد متخلف به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ارتفاعات کوه بهار، سه نفر شکارچی که دو نفر از آنان مسلح و در حین شروع به شکار قوچ و میش وحشی بودند، مشاهده شدند که با توجه به فاصله زیاد با مأمورین و تاریکی هوا بلافاصله محل را ترک کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از این افراد تصویر تهیه و پرونده جهت شناسایی و بررسی اصالت سلاح‌ها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

وی افزود: در مناطق آزاد اسفراین، چهار نفر شکارچی متخلف مشاهده شده که یک نفر دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول، یک دستگاه دوربین چشمی، ۲۴ عدد فشنگ ساچمه زنی، یک عددفشنگ چارپاره غیرمجاز، لاشه سه قطعه کبک به همراه تجهیزات انفرادی کشف و ضبط شد.

شکاریان گفت: در این خصوص پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به رصد متخلفینی که اقدام به زنده گیری و فروش کبک در جاجرم می‌کردند، گفت: پس از هماهنگی قضائی و بازرسی انجام شده از منزل متخلفین تعداد ۳ قطعه کبک وحشی، سه عدد تور زنده گیری، یک عدد قفس حمل، سه عدد چراغ قوه و یک‌قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شده و متخلفین به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه عامل شکار دو قطعه قرقاول نر و ماده در مانه و سملقان نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: از فرد متخلف که از استان همجوار اقدام به شکار غیرمجاز کرده بود، یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متخلف مبلغ ۲۴ میلیون ریال بابت ضررو زیان وارده به محیط‌زیست پرداخت کرد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982448

مهمترین اخبار ایران و جهان: