نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 16:13

بصیرت و حفظ وحدت دشمن را ناکام می‌‌کند

امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: بصیرت در بین مردم و حفظ وحدت بین ملیت‌ها مورد تاکید امامین انقلاب و موجب ناکام ماندن دشمنان می‌شود.

به گزارش، خبرگزاری فارس از پل‌دختر،حجت الاسلام والمسلمین کاظم تیموری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به دیدار گروه‌های مختلف مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: اهمیت این مسئله بسیار واضح و روشن است، چرا که امروز تلاش دشمن اختلاف‌افکنی بین ملیت‌ها و قومیت‌ها است.

وی افزود: مردم باید هوشیار باشند و بصیرت داشته باشند که فتنه‌های دشمن موجب اختلاف بین قومیت‌ها در کشور نشود.

امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: طی این چند سال پیروزی انقلاب، دشمن ۲ هدف را دنبال کرده، یکی از بین بردن وحدت کلمه که بسیار مورد تاکید امام راحل بوده و دیگر از بین بردن امنیت، که سعی و تلاش آنها نیز تاکنون در این زمینه بی‌نتیجه مانده و از این به بعد نیز همین گونه است.

وی افزود: ملت ایران به ملت‌های مسلمان مراکش و لیبی که تعداد بسیاری زیادی از آنها در بلایای طبیعی زلزله و سیل مفقود شدند، ابراز هم‌دردی کردند که انتظار می‌رود مردم مومن پل‌دختر نیز در یاری رساندن آنها هم‌کاری لازم را داشته باشند.

تیموری به سال‌روز شهادت امام هشتم امام رضا(ع) اشاره کرد و با تسلیت این ایام یادآور شد: امام هشتم نیز مانند امام حسین(ع) از سوی دشمن ترور و شخصیتی شدند و مورد هجمه قرار گرفتند.

وی افزود: حتی پس از شهادت امام سوم برخی‌ها می‌گفتند شهادت حقش بوده و حتی بعد از مدتی جایگاه شخصیتی امام حسین(ع) را نیز تحریف کردند.

امام جمعه موقت پل‌دختر، بزرگترین جهالت را ایستادن در مقابل ولی زمان خود دانست و گفت: بنابراین امسال برای کم‌رنگ کردن پیاده‌روی اربعین رسانه‌های خارجی و معاندان حتی تعداد کمی در داخل کشور، سعی و تلاش زیادی کردند.

وی افزود: بنابراین یک سری سلبریتی‌ها علی‌رغم این‌که خود برای مراسم‌هایی مانند تولدها و سایر برنامه‌ها، میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند می‌گویند هزینه‌هایی که برای مراسم‌های مذهبی از جمله اربعین می‌شود چرا صرف فقرا و نیازمندان نمی‌شود، این در حالی است که همین هزینه‌ها نیز صرف فقرایی شده که پای بیرق امام حسین(ع) آمدند.

تیموری یادآور شد: در زمان امام رضا(ع) نیز همین بهانه جویی‌ها بود و برخی‌ها با نااهلی و جهالت به آن دامن می‌زدند و حرکات ولی زمان خود را زیر سوال می‌بردند.

وی بر انجام واجبات از جمله اقامه نماز اول وقت به تاسی از ائمه (ع) تاکید کرد و خطاب به مداحان و هیات‌داران، افزود: سعی کنید در عزاداری‌ها نسبت به اقامه نماز اول وقت اهمیت قائل شوید.

امام جمعه موقت پل‌دختر به سال‌روز قتل عام مردم فلسطین در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اشاره کرد و ضمن محکوم کردن قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین، گفت: دشمن صهیونیستی برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نمی‌کند و حتی به کودکان و شیرخوارگان نیز رحم نخواهد کرد.

وی افزود: امام راحل به عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، مسئله مبارزه با رژیم صهیونیستی را بارها و بارها ابراز و اعلام کردند و مسلمانان و مظلومان منطقه بدانند که اسرائیل با تغییر و تبدیل مهره‌ها از مقاصد شوم خود که حکومت بر کشورهای مسلمان از نیل تا فرات است، منصرف نخواهد شد.

تیموری به دوشنبه ۲۷ شهریور مصادف با روز شعر و ادب و روز بزرگ‌داشت استاد سید محمد حسین شهریار اشاره کرد و یادآورشد: وی از مفاخر ایران و از شخصیت‌های انقلابی و شیعی است که سال‌روز وفات وی را گرامی می‌داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500248

مهمترین اخبار ایران و جهان: