نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 01:14

تیم دوم مقابله با آلودگی نفتی به گناوه اعزام شد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دومین تیم مقابله با آلودگی نفتی این اداره کل برای پاک‌سازی آب‌های گناوه اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی در روز شنبه هفته جاری مبنی بر بروز آلودگی در محدوده آب‌های بندر گناوه، در همان ساعات اولیه تیم مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان به محل وقوع آلودگی اعزام شد.

وی بیان کرد: بر اساس طرح استانی همکاری، مقابله و پیگیری موضوعات مرتبط با آلودگی نفتی اطلاع رسانی به بخش‌های مختلف انجام و با استقرار تیم مقابله با آلودگی اقدام‌های اولیه برای پاک سازی سطح آب از طریق بوم اندازی و پدهای جاذب انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پس از بررسی میدانی مشخص شد نشت نفت از خطوط انتقال بندر گناوه به خارگ است که در ساعت‌های اولیه گزارش لازم به بخش عملیات عمومی خارگ منعکس و در پنجم شهریور نسبت به اعزام تیم‌های غواصی و فنی برای بررسی دقیق محل نشت اقدام کردند.

شکیبی نسب ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته خطوط سه و چهار انتقال نفت در مسیر توسط بخش فنی نفت مسدود و میزان نشتی به شدت کاهش پیدا کرد ولی با این وجود همچنان اندکی نشتی وجود دارد.

وی افزود: در ادامه تیم دوم مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تجهیزات مختلف اسکیمر، فنس بوم، بارج مخزنی ۵۰۰ تنی پاک بوم، پمپ انتقال مواد نفتی با غلظت متوسط و ۲ شناور ماکان و آزادی به محل اعزام شدند.

شکیبی نسب ادامه داد: مبدا و منشأ وقوع آلودگی مربوط به بخش عملیات عمومی نفت خارگ است و بدون تردید همه تیم‌ها و تجهیزات در اختیار حوزه نفت باید تلاش خود را برای جمع آوری آلودگی در سطح آب و سواحل بندر گناوه انجام دهند.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد آلودگی می‌طلبد حوزه نفت به عنوان مرجع آلوده کننده با بسیج هامکانات موجود در سطح استان با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان برای تداوم عملیات پاک سازی اقدام کند.

شکیبی نسب یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی به نیابت از سازمان بنادر به عنوان مرجع ملی مقابله با آلودگی در دریاها وظیفه هماهنگی بین دستگاهی دارد که این اقدام در استان بوشهر بخوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود با اقداماتی که در حال انجام است بخش عمده‌ای از آلودکی دریا و ساحل گناوه تا فردا سه شنبه جمع آوری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474292

مهمترین اخبار ایران و جهان: