نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:00

شکل‌گیری مرکز «نوآوینه» بستری برای تربیت نوجوانان رسانه‌ای است

مشهد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شکل‌گیری مرکز نوآوینه بستری برای تربیت نوجوانان رسانه‌ای در فضای اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کارهای تازه و جدیدی در حوزه تبلیغات دینی و فعالیت‌های فرهنگی در چند سال اخیر در فضای تبلیغات اسلامی اتفاق افتاده است که حال و فضای جدیدی بوجود آورده است.

توجه ویژه به نسل جدید و بانوان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح‌هایی که در قالب‌های مختلف و متناسب با مخاطبین گوناگون انجام گرفته است نشان از توجه اداره کل تبلیغات اسلامی استان به اقشار مختلف در سنین گوناگون به ویژه نسل جدید و بانوان دارد.

وی افزود: در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی علاوه بر کارهای و فعالیت‌های ذاتی خود که در حوزه‌هایی مانند اعزام مبلغ، گروه ادیان و فرق، گروه تشکل‌های دینی، امور قرآنی، رسانه، آموزش و پژوهش، کارهای نو و جدیدی را آغاز کردیم که بتوانیم اولویت‌های تبلیغی و فرهنگی را متناسب با گام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری انجام دهیم کارهایی که حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی را پوشش داده همچنین مسائل نوجوانان، بانوان، جوانان و اقشار تأثیرگذار، مسئله‌های مهمی مانند توانمند سازی، مهارت اموزی، تولید، شعار سال و جهاد تبیین و.. را پیگیری می‌کند.

صاحبقرانی در خصوص کارهای تازه اداره کل تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر بیان کرد: مهرواره محله همدل تلاشی است که توسط مبلغین و مردم محل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود و راهی برای همدلی و یاری اهل محل نسبت به یکدیگر است که در نتیجه باعث توسعه ارزش‌های فرهنگی و دینی و روحیه ایثار و گذشت می‌شود. این طرح در واقع مشارکت محلات برای رفع آسیب‌های اجتماعی و یک کار تبلیغی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: در حوزه بانوان نیز کارهای جدیدی مانند مهرواره بانور انجام می‌گیرد که مشارکت جدی بانوان را در مسائل اجتماعی و کنشگری آنان را در مسائل جامعه فراهم می‌کند.

وی گفت: اجرای طرح رفیقانه که فضایی برای تربیت دختران نوجوان و جوان برای حضوری سالم و تأثیرگذار در اجتماع است از جمله فعالیت‌های جدید حوزه بانوان است.

صاحبقرانی اظهار کرد: طرح نهضت پیشرفت بانوان که در مرکز استان و شهرستان‌ها و مراکز مختلف استان شکل گرفته هم از جمله طرح‌های مورد استقبال بانوان در حوزه فرهنگی دینی است که باعث پیشرفت و رشد بانوان در عرصه‌های مختلف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص فعالیت جدید این اداره کل در حوزه نوجوانان گفت: در حوزه نوجوانان و جوانان در سال‌های اخیر کارهای نویی را پیگیری می‌کنیم.ایجاد مرکز نوجوانه که ۲ سال است فعالیت خود را شروع کرده دارای برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای برای نوجوانان در استان است که منجر به استعدادیابی، آموزش، مهارت آموزی، و فعالیت‌های جهادی نوجوان در اجتماع می‌شود.

طرح اردوی جوانه‌های وحدت

وی بیان کرد: نوجوانان در این مرکز خود مسائل فرهنگی و اجتماعی نوجوانی را مدیریت و راهبری می‌کنند همچنین در حوزه نوجوانان می‌توانیم به طرح اردوی جوانه‌های وحدت اشاره کنیم که در قالبی جدید باعث وفاق نوجوانان و جوانان شیعه و سنی در کنار هم می‌شود.

صاحبقرانی افزود: ما در حوزه رسانه با توجه به ضرورت فراوان به توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای ساختار جدیدی در این بخش ایجاد شده تحت عنوان مرکز رسانه و اطلاع رسانی که در شهرستان‌های استان هم متناسب با فضای رسانه‌ای، مرکز رسانه شهرستانها هم شکل می‌گیرد.مضاف بر این شکل گیری مرکز نوآوینه بستری برای تربیت نوجوانان رسانه‌ای در فضای اجتماعی است. باید اذعان کرد که امروزه اگر مجموعه‌های اداری و نهادهای فرهنگی بدون فعالیت‌های رسانه‌ای بخواهند کار کنند فعالیت‌هایشان ابتر خواهد بود. لذا همه فعالیت‌های این اداره کل بستر رسانه‌ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص شعار سال و تولید به طرح شهید برونسی اشاره کرد و گفت: ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان ضمن ارتباط با کارخانجات و واحدهای تولیدی، زمینه تعامل و همکاری را در راستای ترویج فرهنگ کار و تلاش و رفع موانع تولید انجام می‌دهند.

وی گفت: تمامی فعالیت‌ها پیش زمینه علمی وبا رصد دقیق انجام می‌گیرد که توسط اتاق وضعیت اداره کل انجام می‌گیرد.

صاحبقرانی اظهار کرد: طرح ضیافت نور در حوزه معرفی چهره‌های قرآنی، طرح رویداد ایده پردازی حماسه هیئت در محرم و ایام فاطمیه همچنین طرح تربیت مربی عفاف گرایی و راه اندازی سامانه آموزشی مبشران که پایگاهی برای آموزش معارف دینی هست از جمله فعالیت‌هایی بود که مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به عنوان اقدامات و دستاورد سالهای اخیر این اداره کل اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473304

مهمترین اخبار ایران و جهان: