نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 19:13

احداث، تکمیل و تجهیز 80 پروژه آموزشی در گلستان

استاندار گلستان گفت: احداث و تکمیل و تجهیز 80 پروژه آموزشی و ورزشی با 440 کلاس درس و 68 هزار متر مربع مساحت با اعتبار 550 میلیارد تومان اقداماتی بوده که در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم تاکنون در گلستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دکتر علی‌محمد زنگانه در مراسم متمرکز افتتاح پروژه‌های آموزش و پرورش که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ما برای توسعه استان برنامه داریم و بر اساس این برنامه به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم بسیاری از پروژه‌های زیرساختی در استان با سرعت در حال پیشرفت است، نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به استان گلستان است.

استاندار گلستان تاکید کرد: در دو سال آخر دولت محترم دوازدهم مجموع تملک دارایی استان گلستان نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان بوده اما در دو سال نخست دولت سیزدهم به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

زنگانه بیان کرد: از یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در استان گلستان با تلاش دولت سیزدهم به زیر ۸۰۰ پروژه رسیده که در نتیجه در برخی از حوزه‌ها که عقب ماندگی زیرساختی شدیدی داشتیم به شرایط مطلوبی رسیدیم.

افتتاح 2600 میلیارد تومان پروژه زیرساختی برق با حضور رئیس جمهور

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه تامین برق در استان تعریف کردیم که این ظرفیت‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی و از محل اعتبارات درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و محل اعتبارات تملک دارایی ابلاغی وزارتخانه‌ها تامین شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های برق در استان گلستان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه تاکید کرد: در حوزه سلامت نزدیک به ۴۷۰ میلیارد تومان اقدام عمرانی صورت گرفته که شامل اقدامات احداثی، تکمیلی و تجهیزات می‌شود.

وی افزود: در حوزه اعتباراتی که برای مرزها هزینه شده برای تامین امنیت در دولت سیزدهم با گذشته قابل مقایسه نیست و در حوزه راه‌ها استان گلستان با ۹۵ نقطه حادثه‌خیز یکی از استان‌های پرخطر در این بخش بوده که ایمن سازی ۱۰ نقطه و بهره‌برداری ۵۰ کیلومتر راه از اقدامات دولت سیزدهم در استان گلستان بوده است.

 

بهره‌برداری از تعریض محور بندرترکمن به آق‌قلا تا پایان سال

استاندار گلستان تاکید کرد: جاده بندرترکمن به آق‌قلا به عنوان یکی از محورهای پرحادثه در گلستان از ۲۰ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر این مسیر ایمن‌سازی و تعریض شده و باقی آن نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه افزود: یکی از مسائل مهم در پیشرفت استان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و هوشمندسازی است که ۸۳۰ میلیارد تومان پروژه فیبر نوری در گلستان با حضور رئیس جمهور به صورت متمرکز افتتاح خواهد شد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر نیز در بخش زیرساختی و توسعه ارتباطی هوشمند در گلستان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش اتفاق فوق‌العاده رقم خورد که حدود ۳۰ پروژه ورزشی را تاکنون به بهره‌برداری رسانده و ۲۰ پروژه ورزشی دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و ورزشکاران سازمان یافته استان از ۴۰ هزار نفر به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

فعالیت 15 هزار معلم در گلستان 

استاندار گلستان با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار معلم در گلستان و فعالیت ۴۱۷ هزار دانش‌آموز در قالب ۳ هزار مدرسه در این استان، بیان کرد: تمامی اقدامات نشان می‌دهد اگر دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم، می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

زنگانه گفت: من از تمامی معلمان، مدیران، فعالان تعلیم و تربیت در استان تشکر می‌کنم و دست همه شما را می‌بوسم چون با اقدامات شما عزیزان اتفاقات بزرگی در استان گلستان رقم خورده است.

وی افزود: اینکه استان گلستان پایلوت طرح‌های بزرگ تعلیم و تربیت شود نشان دهنده شایستگی معلمان و مدیران و فعالان این بخش است.

استاندار گلستان تصریح کرد: امروز نیز ۲۶ پروژه ساخت، نوسازی، تجهیز مدارس استان با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار با کمک خیران به بهره‌برداری رسید که جای شکر دارد.

زنگانه افزود: احداث و تکمیل و تجهیز ۸۰ پروژه آموزشی و ورزشی با ۴۴۰ کلاس درس و ۶۸ هزار متر مربع مساحت با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان اقداماتی بوده که در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم تاکنون در گلستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: افزایش مشارکت خیران در امر مقدس مدرسه‌سازی با تعهد بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان، خرید و توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم، اجرای طرح ملی محرومیت‌زدایی با ۵۰ پروژه و ۳۰۰ کلاس درس با مساحت ۵۰ هزار متر مربع و اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان بخشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان گلستان است.

استاندار گلستان گفت: تکمیل و بهره‌برداری دو مجتمع دانش آموزی در گرگان و آق‌قلا یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این بخش است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501692

مهمترین اخبار ایران و جهان: