نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 14:27

عکاس ایرانی فعلا ممنوع الخروج است

یک منبع آگاه گفت: محمدحسین ولایتی عکاس تسنیم که در بازداشت طالبان بود، تحویل سفارت ایران در افغانستان شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با مهر گفت: محمدحسین ولایتی عکاس تسنیم که در بازداشت طالبان بود، شب گذاشته تحویل سفارت ایران در افغانستان شده است.

این منبع آگاه افزود: بر اساس قوانین دیپلماتیک، دولت افغانستان موظف است تا روشن شدن ابعاد پرونده، او را تحویل سفارت ایران در افغانستان دهد.

این منابع آگاه همچنین خبر داد: محمد حسین ولایتی فعلاً ممنوع الخروج از افغانستان است.

گفتنی است، محمدحسین ولایتی روز شنبه ۲۸ مرداد و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت ۱۰ روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

در این باره روز سه شنبه ۳۱ مرداد نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه درباره بازداشت عکاس تسنیم برگزار شد.

همچنین حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل در گفتگویی در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای آزادی محمد حسین ولایتی، گفت: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم و با کابل و دستگاه‌های اطلاعاتی صحبتی داشتم تا با مقامات در آنجا صحبت شود. به من گفته شد که در حال دنبال کردن این مسئله هستند و ان‌شاالله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

شب گذشته نیز حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی گفت: تلاش‌های فشرده دیپلماتیک و کنسولی برای بازگرداندن عکاس خبرگزاری تسنیم آقای محمدحسین ولایتی جریان دارد. امیدوارم ایشان تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469504

مهمترین اخبار ایران و جهان: