نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:50

موج اخراج اساتید آمریکایی در سال‌های اخیر

اساتیدآمریکایی گاها به بهانه های مختلفی از جمله ضداسرائیل و ضدهولوکاست یا ضدهمجنسگرایی و ضدآتئیست (بی خدایی) و یا حتی بخاطر یک توئیت طنز اخراج شدند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: در روزهای اخیر حواشی خروج برخی اساتید از دانشگاه‌ها و به دنبال آن مطلب یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهانه‌ای شد برای رسانه‌های خارجی که به مسأله خروج اساتید از دانشگاه‌های کشور ورود کنند و موجی علیه کشورمان در داخل و جوامع بین‌المللی ایجاد کنند.

رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی در حالی از خروج برجی اساتید دانشگاه‌های کشور خبر می‌دهند که برخی از آنها به خاطر عدم کسب امتیاز مورد نظر قوانین هیأت علمی و رتبه علمی در دانشگاه‌ها با آنها قراردادی امضا نشد.

رسانه‌های خارجی در حالی این مسأله را تبدیل به طرحی برای فشار به جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج کرده است که خود از اخراج برخی اساتید دانشگاه‌های آمریکا که بیخ گوش آنهاست خبری منتشر نمی‌کنند. اساتید آمریکایی گاها به بهانه‌های مختلفی از جمله ضداسرائیل و ضدهولوکاست یا ضدهمجنسگرایی و ضدآتئیست (بی‌خدایی) و یا حتی به خاطر یک توئیت طنز اخراج شدند.

از این رو در ادامه به پروژه خالص‌سازی اساتید آمریکایی و اخراج برخی اساتید دانشگاه‌های آمریکا به بهانه‌های مختلف پرداختیم که می‌خوانید:

۱- «‌الیز استفنیک‌» از اساتید دانشگاه ‌هاروارد بود. او انتخابات 2020 آمریکا را که به پیروزی جو بایدن منجر شده بود زیر سؤال برده و بدون آن که سندی ارائه کند، ادعای تقلب کرده بود. دانشگاه ‌هاروارد از استفنیک می‌خواهد که استعفا بدهد ولی او از استعفا خودداری می‌کند اما بلافاصله از دانشگاه اخراج می‌شود.

۲- « آدام برومبرگ‌» استاد دانشگاه هنر ‌هامبورگ بود. او دو سال پیش تنها به علت انتقادی که از رژیم صهیونیستی کرده بود از دانشگاه اخراج شد. نکته درخور توجه این که برومبرگ یک یهودی است و معروف است که یکی از بازماندگان [‌افسانه] هولوکاست است!

۳- «جوی کارگا» استادیار دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا بود. او 7 سال قبل به علت آن که با ارائه اسنادی، حمله تروریستی 11 سپتامبر را به صهیونیست‌ها نسبت داده بود، از دانشگاه اخراج شد!

۴- « آنتونی‌هال» استاد دانشگاه لث بریج کانادا بود. او با ارائه چند سند، هولوکاست را زیر سؤال برده و آن را غیر واقعی دانسته بود. این استاد دانشگاه لث بریج کانادا نیز تنها به خاطر این اظهار‌نظر از دانشگاه اخراج شد.

۵- «‌دیوید میلر» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس بود. این استاد دانشگاه را نیز درپی انتقاد به جنایات رژیم صهیونیستی، اخراج کردند!

۶- «‌تیم ‌اندرسون» هم استاد دانشگاه سیدنی استرالیا بود که به خاطر مواضع ضد‌استکباری و ضد‌صهیونیستی‌اش 5 سال پیش از این دانشگاه اخراج شد.

۷- « برونو گلنیش» استاد دانشگاه لیون فرانسه را هم به دلیل زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق کردند!

۸- «توماس بِرِنان» استاد فیزیک دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا نیز به خاطر اظهار‌نظری که درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده بود از دانشگاه مورد ‌اشاره اخراج شد!...

9- «رابرت رانکو» از اساتید کالج اجتماعی آستین به بهانه اینکه در توئیتی اعلام کرد که اگر وزیر بتسی دووس مورد تجاوز جنسی قرار بگیرد، "خوب" خواهد بود در سال 2017 اخراج شد.

10- کوین آلرد از اساتید دانشگاه مونتکلر توییت هایی در مورد انتقاد از ترامپ و ابراز آرزوی اینکه کسی به او شلیک کند منتشر کرد و همین باعث اخراج وی از دانشگاه در سال 2017 شد.

11- آشین فانسی از اساتید کالج بابسون تنها به بهانه اینکه در فیس بوک درباره سایت های فرهنگی آمریکایی که ایران ممکن است تهدید به بمباران کند، شوخی کرد در سال 202 به بهانه ضدآمریکا اخراج شد.

این 11 استاد دانشگاه تنها افرادی نبودند که به بهانه‌های مختلف از دانشگاه‌های آمریکایی اخراج می‌شوند. در ادامه  لیستی از 84 استاد اخراجی دانشگاه‌های آمریکا در سال‌های 2006 تا 2020 میلادی تهیه شده است که مشاهده می‌کنید:

 

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481404

مهمترین اخبار ایران و جهان: