نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 19:39

استقرار 110000 نظامی روسیه در مسیر راهبردی «لیمان-کوپانسک»

مقام نظامی ارشد اوکراین گفت که ارتش روسیه هزاران نظامی را در مسیر مهم «لیمان-کوپانسک» واقع در استان «دونتسک» مستقر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی ارشد اوکراین روز یکشنبه گفت که روسیه هزاران نظامی را در مسیر راهبردی «لیمان-کوپانسک» واقع در استان «دونتسک» مستقر کرده است.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» «ایلیا یولاش»، از سخنگویان  ارتش اوکراین در گفت‌‌وگو با تلویزیون دولتی اوکراین گفت که روسیه ۱۱۰۰۰۰ پرسنل نظامی را در مسیر راهبردی لیمان-کوپیانسک متمرکز کرده است.

به گفته وی، روس‌ها از یگان‌های تهاجمی و هنگ تانک استفاده می‌کنند. سخنگوی ارتش اوکراین مدعی شد که نیروهای این کشور وضعیت را زیر نظر دارند.

سخنگوی ارتش اوکراین گفت که ارتش روسیه قصد تشکیل دیوار آتش را در این منطقه دارد.

مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین گفت که نیروهای مسلح این کشور قادر به مقاومت در برابر پیشروی ارتش روسیه در خطوط مقدم نیستند.

«اولیگ ساسکین» مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین گفت: «در واقع چیزی به نام ضد حمله وجود ندارد. به خطوط مقدم به طور کامل بنگرید، برعکس، تهدید بزرگی درباره از دست رفتن کوبیانسک و خارکیف وجود داشته و همین موضوع نیز درباره مارینکا، لمان و آودیوکا وجود دارد.»

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه از حمله موفق هوایی به یک سایت راداری مهم اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت: «نیروهای روس  به یک تاسیسات راداری  در شهر "زاپوروژیه" مجهز به رادار "پی-۳۷" حمله کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، این سایت راداری برای شناسایی اهداف هوایی، هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده و موشک‌ استفاده می‌شد. کونشاکوف همچنین از حملات جنگنده‌ها و توپخانه روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۴ منطقه نظامی اوکراین اشاره کرد.

ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه، حمله هوایی به «کی‌یف» و بخش‌هایی از اوکراین را آغاز کرد. ارتش اوکراین مدعی شده است که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، موشک‌های روسیه را که به سمت پایتخت اوکراین روانه شده بود، منهدم کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472048

مهمترین اخبار ایران و جهان: