نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:44

مواکب ایذه روزانه از زوار حسینی استان‌های مختلف پذیرایی می‌کنند

ایذه- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ایذه گفت: روزانه صدها زائر حسینی از استان‌های اصفهان، فارس، یزد، خراسان جنوبی و… وارد ایذه شده و توسط مواکب پذیرایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگ احمدی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ایذه یکی از چهار گلوگاه ورودی به استان خوزستان است، روزانه صدها زائر اربعین حسینی از استان‌های اصفهان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و… وارد شهرستان ایذه می‌شوند تا از پایانه‌های مرزی استان خوزستان وارد کشور عراق شوند.

وی افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ایذه به عنوان کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با هماهنگی مواکب مردمی از ابتدای ورودی شهرستان ایذه مواکبی را برپا کرده که زائران پس از توقف و استراحتی کوتاه به مسیر خود ادامه دهند و تعدادی از زوار هم توسط مردم به حسینیه‌ها و منازل دعوت می‌شوند تا پس از رفع خستگی و پذیرایی به سمت طریق الحسین علیه السلام حرکت کنند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین ایذه گفت: امسال پنج موکب که یکی از آنها خاص خواهران است در ورودی و خروجی شهرستان ایذه به مواکب سال‌های گذشته که خدمات دهی به زائرین کربلا داشتند، اضافه شده است.

وی اظهار کرد: موکب خواهران به‌صورت خودجوش با محوریت خواهران حوزه علمیه اقدام به طبخ نان گرم تیری، آش، سمبوسه، نان روغنی، سیب زمینی و… برای زائرین اباعبدالله علیه سلام می‌کنند و این خدمات تا پاسی از شب ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471404

مهمترین اخبار ایران و جهان: