نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 17:48

حساب های بانکی واحدهای بزرگ اقتصادی به داخل استان انتقال یابد

بیرجند-فرماندار بیرجند بابیان اینکه واحدهای تولیدی بزرگ در استان انگشت شمار هستند، گفت: همین تعداد نیز گردش مالی آنها در خارج استان است که باید پیگیری شود حساب ها به استان انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی فرد ظهر یک شنبه در شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد، اظهارکرد: در هر حاکمیتی توجه به مقوله اقتصاد یکی از الزامات بوده و شبکه بانکی نیز نبض اقتصاد است.

وی تصریح کرد: در فقه اسلامی ربا حرام بوده و در حاکمیت انقلاب اسلامی در بدو شروع به کار شاهد تصویب قانون بانکداری بدون ربا بوده ایم که یک قدم بزرگی در جهت رعایت احکام اسلام در سیستم بانکی و مالی است.

فرماندار بیرجند یادآور شد: هر چه کمک کنیم تا مقررات فقهی در سیستم بانکی اجرا شود در واقع به اجرای بانکداری اسلامی کمک شده است.

فاضلی فرد گفت: عملکرد خوب شبکه بانکی در استان علی رغم ناترازی منابع و مصارف بانکی نشان از این دارد که مجموعه بانکی استان با تمام توان پای کار بوده اند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: تسهیلات تکلیفی بار سنگینی بر دوش سیستم بانکی بوده که خوسبختانه در این حوزه بانک های استان موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان ضعیف بوده و واحدهای تولیدی بزرگ محدود و انگشت شمار هستند و همین تعداد نیز گردش مالی حساب های آنها در خارج استان است، یادآور شد: انتقال حساب های بانکی واحدهای بزرگ اقتصادی به داخل استان می تواند سبب رونق اقتصادی شود که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدامات خوبی در جهت مهار تورم، کنترل رشد واحد پولی و مهار استمرار در سیستم بانکی داشته است، بیان کرد: در استان بانک ها فشار مضاعفی را تحمل می کنند و خوشبختانه عملکرد بانک های استان در توزیع ارز اربعین که امسال کار نو و جدیدی در این زمینه اتفاق افتاد موفق آمیز بوده و اقدامات ارزنده ای انجام شده و در مجموع تسهیل گری برای زیارت به خوبی انجام گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483492

مهمترین اخبار ایران و جهان: