نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:37

اسرای فلسطینی اعتصاب غذا می‌کنند

کمیته عالی جنبش ملی اسرای فلسطینی خبر داد اسرا در اعتراض به سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی و به منظور گرفتن حقوقشان در آینده نزدیک اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته عالی جنبش ملی اسرای فلسطینی، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد اسرا برای توقف تصمیمات و سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه خود و بازپس‌گیری حقوقشان از روز پنجشنبه دو هفته دیگر اعتصاب غذا خواهند  کرد.

براساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، مقامات این کمیته در یک نشست مطبوعاتی مقابل مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شهر غزه اعلام کردند ماه جاری میلادی، ماهِ دو مورد از مقدس‌ترین مسائل فلسطینیان یعنی مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی خواهد بود.

این کمیته ادامه داد: «وحدتی که جنبش اسرا طی دو سال اخیر از خود نشان داد، ضمانتی بود برای جلوگیری از تعرض به زندانیان. ما روز به روز به دنبال نهادینه کردن این وحدت هستیم و امیدواریم این یکپارچگی در تمام جبهه‌های عملیاتی فلسطینیان امتداد یابد. ما انتظار داریم با پشتیبانی‌ مردم از ما در این جنگ وحدت نمایان شود».

سازمان‌ زندان‌های رژیم صهیونیستی، صبح امروز، اعلام کرد ۱۲۰ اسیر فلسطینی دارای محکومیت‌های سنگین و از رهبران جنبش اسرای فلسطینی را از زندان «نفحه» به بخش غربال گروهی در زندان «عوفر» منتقل کرد که تنها اسرای «بسیار خطرناک» به آنجا برده می‌شوند.

زندان عوفر تنها زندان واقع در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ است که برای اولین بار بعد از امضای توافق اسلو بنا شده است. در این زندان اسرای فلسطینی با محکومیت‌های سنگین، حبس ابد و سران جنبش اسرا تحت بازداشت قرار دارند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483392

مهمترین اخبار ایران و جهان: