نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 22:36

اجرای فیبر نوری به طول ۱۴ کیلومتر در پایانه مرزی مهران

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: فیبر نوری به طول ۱۴ کیلومتر از مرکز مخابرات مهران تا پایانه مرزی مهران اجرا شده است.

سید شهاب الدین نبی پور مدیر مخابرات منطقه ایلام، در برنامه گفت‌وگوی ویژه سیمای مرکز ایلام در خصوص خدمات ارائه شده در ایام اربعین گفت: با توجه به برگزاری گنگره عظیم اربعین حسینی (ع) و اینکه ایلام پایتخت خادمان زوار سیدالشهدا است، مخابرات منطقه ایلام با تدوین برنامه‌های خاص و تعریف پروژه‌ها از سال گذشته تاکنون ظرفیت‌سازی قابل توجهی در شبکه مخابرات انجام و ایجاد کرده است.

وی در ادامه از اجرای فیبر نوری به طول ۱۴ کیلومتر از مرکز مخابرات مهران تا پایانه مرزی خبر داد و افزود: ۴ سایت ثابت فول سرویس همراه اول با آخرین تکنولوژی در این مناطق نصب شده است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: همچنین ۱۶ سایت از ۲G به ۴G در مسیر اربعین استان ارتقاء یافته است.

نبی پور ادامه داد:  ۸ سایت پرتابل اضطراری قابل حمل جهت افزایش ظرفیت شبکه تا ۵۰۰ هزار نفر زائر بطور همزمان در پایانه مرزی نصب و پروتکشن و رینگ ارتباطی بین مسیرها از طریق فیبر نوری و دو سویه شدن ارتباط در صورتی که ارتباط منطقه‌ای قطع گردد همزمان از مسیر دیگر در کسری از ثانیه ارتباط برقرار و نرمال می‌ شود.

وی عنوان کرد: در این راستا مخابرات منطقه ایلام جهت توسعه تکنولوژی و فناوری اقدامات ویژه‌ای در خصوص افزایش ظرفیت تلفن ثابت و همراه با استفاده از اعتبارات داخلی شرکت مخابرات و اعتبارات دولتی در قالب (پروژه USO) با توجه به همکاری سطح بالایی که خوشبختانه با مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد، صورت پذیرفته و این مهم میسر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مهم ترین خدمات این شرکت در ایام اربعین ارائه ارتباط مخابراتی پایدار و پوشش ۱۰۰ درصدی آنتن دهی خدمات اینترنتی تلفن همراه در مرز مهران است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483848

مهمترین اخبار ایران و جهان: