نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 16:08

قطعی برق 67 درصد مشترکان در جزیره سنت کرویکس آمریکا

آمارهای لحظه‌ای نشان می‌دهد که برق 67 درصد مشترکان جزیره سنت کرویکس مجمع الجزایر ویرجین آمریکا در دریای کارئیب، به طور کامل قطع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از شرکت‌های توزیع نیرو در آمریکا، آمارهای لحظه‌ای نشان می‌دهد که برق 67 درصد مشترکان جزیره کرویکس مجمع الجزایر ویرجین آمریکا به‌طور کامل قطع شده است. اوضاع در کالیفرنیا هم خیلی مساعد نیست؛ چراکه 18 هزار و 469 مشترک در این ایالت دسترسی خود به شبکه توزیع نیرو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده‌اند.

شهر بوت ایالت کالیفرنیا در حال حاضر بدترین اوضاع توزیع برق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد و 7546 مشترک در این شهر در خاموشی کامل قرار دارند. شهر تاماهای کالیفرنیا هم شاهد قطعی برق بیش از یک هزار مشترک است.

در دیگر ایالت‌های آمریکا از جمله مینه سوتا، اورگان و نیویورک هم شاهد قطعی برق چندین هزار مشترک هستیم، به‌طوری‌که در مینه سوتا برق بیش از 5 هزار مشترک قطع شده است. 3322 مشترک در اورگان نیز در خاموشی به سر می‌برند.

موسسه ساینتیفیک امریکن، می‌گوید: اگرچه شاهد افزایش قطعی برق در آمریکا هستیم، اما این مسئله به‌طور متوازن در میان ایالت‌های این کشور توزیع نشده است. آمارهای دولتی حاکی از آن است که هم از نظر تعداد و هم از نظر مدت قطعی برق، شرایط در این کشور در حال بدتر شدن است و مطالعات نشان می‌دهد که روند قطع شدن دسترسی مشترکان در آمریکا به شکل نامتناسبی به ضرر اقشار آسیب پذیر این کشور در جریان است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520492

مهمترین اخبار ایران و جهان: