نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 17:29

آغاز سفر وزیر خارجه الجزایر به ۳ کشور عضو اکواس

وزیر خارجه الجزایر با هدف دستیابی به راه حل سیاسی بحران نیجر به ۳ کشور عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا اکواس سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دولتی الجزایر، احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر از امروز چهارشنبه سفر به کشورهای نیجریه، بنین و غنا را آغاز می‌کند.

خبرگزاری دولتی الجزایر در رابطه با هدف این سفر اعلام کرد: این سفر با هدف مشورت میان وزیر خارجه الجزایر و وزرای خارجه این ۳ کشور که عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا اکواس هستند انجام می‌شود.

خبرگزاری دولتی الجزایر با اشاره به محور گفتگوهای مشورتی میان وزیر خارجه الجزایر و وزاری خارجه نیجریه، بنین و غنا تصریح کرد: محور این گفتگوهای مشورتی، بحران نیجر و راه‌های مهار آن از طریق مشارکت در ایجاد یک راه حل سیاسی است که این کشور و تمام منطقه را از پیامدهای افزایش تنش احتمالی به دور بدارد.

پیشتر نیز الجزایر درباره اولویت‌دادن به گزینه نظامی در حل‌وفصل بحران نیجر اظهار تاسف کرده و ضمن هشدار نسبت به خطرات مداخله نظامی تاکید کرده بود که هنوز هم فرصت حل‌وفصل سیاسی این بحران وجود دارد.

علاوه بر این تلویزیون دولتی الجزایر اعلام کرده بود که مقامات این کشور درخواست فرانسه مبنی بر گشودن آسمان این کشور به روی جنگنده‌ها جهت مداخله نظامی در نیجر را رد کرده و افزوده بود: الجزایر که همیشه با استفاده از قدرت مخالف بوده، درخواست فرانسه برای عبور از آسمان الجزایر جهت حمله به نیجر را به شکلی روشن و قاطع رد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464304

مهمترین اخبار ایران و جهان: