نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 21:50

باغات اردبیل شناسنامه‌دار می‌شوند

مشگین‌شهر- معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تمام باغات استان اردبیل شناسنامه‌دار شده و زمینه نظارت بیشتر بر فعالیت آنها فراهم می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یوسفی عصر شنبه در جریان بازدید از باغات مشگین‌شهر اظهار کرد: بیشترین باغات استان در مشگین‌شهر واقع شده که امسال به دلیل سیل، تگرگ و خشکسالی بیش از ۶۰ درصد باغات آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه در قالب شناسنامه‌دار کردن باغات استان ارتقای تولید و کیفی‌سازی محصولات تولید شده در این باغات هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: برای پایش مستمر در استفاده از سموم و کود شیمیایی در باغات و تولید محصولات با کیفیت و شناسنامه‌دار، سعی بر این است تا باغات استان را شناسنامه‌دار کنیم تا زمینه عرضه محصولات کیفی و استاندارد فراهم آید.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر باغداری در استان اردبیل با برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها همراه بوده که برای رفع این مشکلات و نارسایی‌ها حمایت همه‌جانبه از باغداران مورد توجه و مد نظر است.

یوسفی افزود: در کنار تولید محصول، بازاریابی آنها نیز از دیگر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی است تا ما بتوانیم با بسته‌بندی مناسب و راه‌اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی عرضه آن را به بازارهای داخلی و خارجی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل ۴۰ هزار باغات مثمر وجود دارد که سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات سردرختی در این استان تولید می‌شود ولی به دلیل سرمازدگی و برخی دیگر از نارسایی‌های جوی ما با کاهش تولید در سال‌های اخیر روبه‌رو بودیم.

یوسفی ضرورت نوسازی باغات را در کنار کاشت نهال مقاوم به سرما و سرمازدگی یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه نیز حمایت همه‌جانبه از باغداران انجام می‌شود تا نهال مورد تأیید و استاندارد در بین باغداران توزیع شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با نوسازی باغات استان می‌توان ظرفیت تولید را در ۲، سه سال آینده افزایش داده و کیفیت آن را نیز بالا برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491848

مهمترین اخبار ایران و جهان: