نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 09:14

۳ میلیون نهال در استان سمنان تولید شد

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از فعالیت سه نهالستان در استان در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت خبر داد و گفت: تاکنون سه میلیون نهال در استان تولید شده است.

محمد جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت کاشت نهال در طرح یک میلیارد اصله درخت، بیان کرد: سه نهاستان در سراسر استان برای تولید نهال مورد نیاز اجرای طرح یک میلیارد اصله درخت در دولت سیزدهم، فعال است که یکی در شهرستان سمنان، دیگری در دامغان و یکی هم در شاهرود قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دوره چهار ساله استان سمنان تعهد ۱۰ میلیون اصله نهال را دارد، افزود: از این میزان تعهد امسال سه میلیون اصله نهال در استان سمنان تولید شده که می‌تواند بخشی از تعهدات ملی را نیز پوشش دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه نهال‌های تولیدی در نهالستان‌های استان پاییز امسال آماده تحویل برای غرس می‌شود، ابراز کرد: استان سمنان عملکرد خوبی در زمینه تولید نهال داشته است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه نهال‌های تولیدی مقاومت به گرما و کم آبی از جمله تاغ، سنجد، توت و درختان غیرمثمر در زمره تولیدات استان در سه نهالستان مذکور بوده است، گفت: قصد داریم تا با کمک مردم در زمینه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حتی کشاورزی و مزارع اقداماتی را صورت دهیم.

وی با بیان اینکه بخشی از نهال‌های مذکور برای مهار کردن و دیوار کردن مزارع نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: عرصه‌های منابع ملی در اطراف مزارع آماده نهال کاری توسط مردم است که این اقدام هم به سرسبزی و تعادل دمای منطقه کمک می‌کند و هم مردم به کمک ما می‌آیند تا تعهدات مان را در زمینه کاشت نهال انجام دهیم

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492304

مهمترین اخبار ایران و جهان: