نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 10:10

جرایم خشن در استان سمنان کاهش یافته است

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از کاهش ۶.۶ درصدی جرایم خشن در استان خبر داد و گفت: طرح ایجاد نگهبان محله در استان برای پیشگیری از وقوع جرم پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی صبح چهارشنبه در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان به میزبانی دادگستری سمنان با بیان اینکه شاهد کاهش در بسیاری شاخص‌های قضائی استان هستیم، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، جرایم خشن در استان سمنان به نسبت سال گذشته ۶.۶ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم بازهم بتوانیم مقوله جرایم را کاهش دهیم، افزود: ایجاد نگهبان محله می‌تواند موجب پیشگیری از وقوع جرایم در استان باشد. که پیگیری‌هایی درباره آن صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین گفت: از منظر دین مبین اسلام، آنچه مورد تاکید است تشکیل خانواده بمنظور ساختن جامعه اسلامی است و در این راستا هر چه بر خلاف این تاکید باشد، زشت و ناپسند است از سوی دیگر متأسفانه شاهدیم که در برخی موارد حتی برای طلاق نیز برنامه‌های جشن و گرامیداشت برپا می‌شود.‌

عبدالهی همچنین با بیان اینکه باید به سمت تثبیت نظام سازش حرکت کنیم، تاکید کرد: جمیع دعاوی خانواده در تمام زمینه‌ها باید به مراکز مشاوره ارجاع شود تا شاهد راهبری به سمت سازش باشیم.‌

وی با بیان اینکه در قانون اصلاح شده انتخابات، تمهیدات ویژه ای برای کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی اندیشیده شده است، افزود: دستگاه قضائی ورود مناسبی به جرایم انتخاباتی خواهد داشت و امیدواریم شاهد همراهی تمام دستگاه‌ها در برگزاری انتخاباتی پر شور باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463304

مهمترین اخبار ایران و جهان: