نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 10:28

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی پاییز امسال برگزار می شود

اراک- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی پاییز امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین محمودی فر با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان در پاییز امسال گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی آبان ماه امسال در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با محوریت موضوعاتی، چون امید اجتماعی، ارتقا نهاد خانواده، فرزند آوری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارتقای فرهنگ شهروندی، همگرایی ملی، ارزش‌های انسانی و اسلامی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بازه زمانی این جشنواره ۱۶ تا ۱۹ آبان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: سال گذشته سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان با شرکت ۸ گروه نمایشی از شهرهای اراک، ساوه و محلات با موضوعات حفظ و نشر ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عنوان سال «تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین»، خانواده و سبک زندگی اسلامی - ایرانی، مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه برگزار شد.

محمودی‌فر گفت: امسال استان مرکزی همچنین میزبان جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره امسال با همکاری استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، گلستان و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، افزود: استان مرکزی و شهرستان تفرش میزبان بخش شبیه‌خوانی این جشنواره خواهد بود.

به گفته وی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی، پاییز امسال با توجه به سیاست تمرکززدایی از مرکز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور به میزبانی چهار استان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495804

مهمترین اخبار ایران و جهان: