نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:20

اجرای طرح بهارستان در 490 روستای استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از اجرای طرح بهارستان در 490 روستای استان از ابتدای آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از محمود محمودی در حاشیه میز خدمت که در  شهرستان اراک برگزار شد، گفت: همزمان با هفته دولت، طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق در دولت سیزدهم در 490 روستای استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: وعده ای که دولت سیزدهم درخصوص نوسازی و بهسازی شبکه های توزیع برق در روستاها داده بود، علیرغم همه مسائل موجود، طبق برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته اجرایی شد و امروز نزدیک به 50 درصد شبکه توزیع برق روستای استان مرکزی در قالب طرح بهارستان بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی افزود: این طرح شامل جابه جایی تیرهای موجود در معابر روستایی، اصلاح شبکه فرسوده، جمع‌آوری سیم‌های فرسوده مسی و جایگزینی آن با کابل خودنگهدار، تعویض یا تقویت ترانس‌های روستاها در صورت وجود مشکل و نصب پست‌های جدید برق است.

 محمودی بیان کرد: با اجرای این طرح تمام شبکه برق روستاها به روزرسانی و اصلاح شده و معایب آن برطرف و شبکه پایداری در روستاها ایجاد شده و مشکلات شبکه به شدت کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: این طرح با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سال 1400 در 240 روستا در سطح استان مرکزی و در 250 روستا با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان در سال 1401 انجام شده و به اتمام رسیده است و انجام بهسازی شبکه توزیع برق  240 روستای دیگر در برنامه سال جاری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: بهسازی 676 کیلومتر شبکه توزیع برق روستایی، جابجایی 9225 اصله تیر برق، تقویت و بهسازی 133 پست برق، برقدار شدن 3 روستا  و برقدار شدن  29 خانوار عشایر از دستاوردهای صنعت برق ناشی از اجرای طرح بهارستان در استان مرکزی بود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476948

مهمترین اخبار ایران و جهان: