نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 01:40

هفته هفتم لیگ برتر| پرسپولیس ـ گل گهر؛ دریافت سومین جام قهرمانی سرخپوشان

دو مسابقه پایانی هفته هفتم لیگ برتر در روز یکشنبه در تهران و انزلی برگزار می‌شود و پرسپولیس در شبی که جام می گیرد به مصاف گل گهر خواهد رفت و ملوان هم میزبان نساجی آسیایی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،هفته هفتم لیگ برتر روز یکشنبه با انجام دو مسابقه بالاخره! به پایان می رسد. روزی که قرار است جام قهرمانی سوپرجام پرسپولیس در پایان مسابقه به آنها اهدا شود. نگاهی به دو مسابقه فردا می اندازیم. 

ملوان انزلی - نساجی مازندران؛ تقابل مهدی های قرمز و آبی

یکی از جذاب ترین مسابقات هفته در انزلی انجام می شود جایی که ملوان اوج گرفته به مصاف نساجی آسیایی می رود. ملوان در حال حاضر با 7 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ ایستاده و با 8 گل زده بعد از سپاهان زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. در آن سوی میدان هم نساجی ایستاده که هفته گذشته مقابل پرافتخارترین تیم عربستان الهلال و فوق ستاره هایش بازی کرد. نساجی در آن مسابقه اگرچه سه بر صفر بازنده شد اما در دقایقی از مسابقه فوتبالی زیبا و روان را به نمایش گذاشت و شاید اگر بازیکنان این تیم از نام بازیکنانی چون نیمار، میتروویچ نترسیده بودند نتیجه ای دیگر رقم می خورد. نساجی با دو امتیاز کمتر از ملوان در رده نهم است. 

نساجی فصل گذشته مقابل ملوان یک مساوی و یک باخت داشت و حالا تیمی پرمهره تر از ملوان جوان محسوب می شود. تقابل مربیانی با سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس می تواند جذابیت های این بازی را دوچندان کند. مهدی تارتار به نسبت مهدی رحمتی از تجربه بیشتری در مربیگری برخوردار است. 

پرسپولیس - گل گهرسیرجان؛ جشن قهرمانی با یک برد شیرین؟

پرسپولیس بعد از پیروزی زیبا و دلچسب مقابل الدحیل قطر دوباره به روزهای خوب گذشته بازگشته است. سرخپوشان اگرچه در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر هستند اما احتمال کسر امتیاز انضباطی از این باشگاه هم به دلیل دور زدن قانون سقف بودجه وجود دارد! به هر حال پرسپولیس سومین جام از فصل گذشته را هم قرار است در پایان این مسابقه از سازمان لیگ دریافت کند. سوپرجامی که ابتدا قرار بود در هفته های نخست به سرخپوشان اهدا شود یکشنبه شب و در حضور هواداران به این تیم اهدا می شود تا یک جشن قهرمانی در هفته هفتم گرفته شود. پرسپولیس به دلیل قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بدون مسابقه جام قهرمانی سوپرجام را دریافت خواهد کرد. 

گل گهرسیرجان حریف پرسپولیس تیمی قدرتمند است که به راحتی امتیاز از دست نمی دهد بنابراین اگر سرخپوشان خود را از پیش برنده بدانند ممکن است قبل از دریافت سوپرجام امتیاز از دست بدهند. گل گهر فقط 2 امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد و سرمربی یونانی این تیم هم مثل گل محمدی به دنبال بازی مالکانه و تکضرب است. به همین دلیل شاید یکی از بازی های جذاب و دیدنی فصل را در ورزشگاه آزادی شاهد باشیم. 

نکته جالب اینکه گل گهر تاکنون موفق به شکست پرسپولیس در لیگ برتر نشده است و باید دید مربی یونانی می تواند این طلسم را بشکند یا قهرمان پنج دوره لیگ برتر فردا یکبار دیگر مقابل این تیم سیرجانی پیروز می شود.

برنامه مسابقات هفته هفتم

هفته هفتم؛ گرامیداشت هفته نیروی انتظامی

شنبه ۱۵ مهر

مس رفسنجان – استقلال- ساعت ۱۷:۴۵– ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

فولادمبارکه سپاهان اصفهان – صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۹:۴۵– ورزشگاه نقش جهان اصفهان

یکشنبه ۱۶ مهر

ملوان بندرانزلی – نساجی مازندران- ساعت ۱۷:۱۵– ورزشگاه تختی انزلی

پرسپولیس – گل‌گهر سیرجان- ساعت ۱۹:۱۵– ورزشگاه آزادی تهران

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529804

مهمترین اخبار ایران و جهان: