نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 16:15

اردوغان به زودی به الجزایر سفر می‌کند

سفیر ترکیه در الجزایر خبر داد که رجب طیب اردوغان به زودی قرار است به این کشور سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد مجاهد کوچوک» سفیر جدید ترکیه در الجزایر در جریان تسلیم استوارنامه خود به «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور، از سفر قریب‌الوقوع رجب طیب اردوغان به الجزایر خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، او گفت: «به زودی از رئیس‌جمهور اردوغان را در این‌جا استقبال خواهیم کرد» و تأکید کرد که افزایش سفرهای دو جانبه مقامات، نشان از توسعه سطح روابط ترکیه و الجزایر است.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در تاریخ هفتم سپتامبر گفته بود که روابط ترکیه و الجزایر به سطح استراتژیک ارتقا یافته است و همچنین از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به الجزایر در ماه‌های آینده خبر داده بود.

به گفته «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر نیز روابط ترکیه و الجزایر در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به شکل قابل توجهی شاهد توسعه و گسترش است.

«عبدالمجید تبون» نیز در ماه جولای گذشته در سفر رسمی وارد ترکیه شد و با اردوغان دیدار کرد؛ در آن برهه رؤسای جمهور دو کشور از افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه به پنج میلیارد دلار ابراز رضایت کردند.

رئیس‌جمهور الجزایر سال گذشته نیز با سفر به ترکیه با اردوغان دیدار و بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه تأکید کرده بود.

الجزایر تلاش دارد در قبال تنش‌ و رقابت شدید با مغرب، ترکیه را به عنوان متحد، کنار خود داشته باشد، به خصوص اینکه آنکارا طی سال‌های گذشته بازیگر مهمی در تحولات شمال آفریقا به ویژه لیبی بود. همزمان الجزایر و ترکیه روابط تاریخی ویژه‌ای دارند و الجزایر به مدت بیش از ۳۰۰ سال (از ۱۵۱۶ تا ۱۸۳۰) تحت سلطه حکومتی به نام «الجزایر عثمانی» بود.

با این حال می‌توان گفت که بزرگترین نقطه اختلاف دو کشور در حوزه سیاست خارجی، موضوع سوریه است، به شکلی که الجزایر از حامیان اصلی دولت دمشق محسوب می‌شود و هیچ زمانی در طول بحران حاضر به بستن سفارت خود در سوریه نشد و همواره خواهان بازگشت دمشق به اتحادیه عرب بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518904

مهمترین اخبار ایران و جهان: