نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 16:24

۲۶۰ هزار تن گندم در استان اردبیل خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی ۴ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از اداره کل غله و خدمات بازرگانی اردبیل، علی نوبخت ظهر دوشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در اردبیل اظهار کرد: خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت در کشور است و عملیات خرید تضمینی گندم از ۱۲ خرداد در ۴۴ مرکز در سطح استان شروع شده است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی ۴ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده و تا تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۰۰ درصد و از ۲۴ تیرماه تا ۲۵ مرداد ماه ۷۵ از مطالبات گندمکاران استان به مبلغ ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: عملیات خرید تضمینی گندم در استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید و تأمین گندم کشور همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمامی مسئولان استانی در تلاشند تا کشاورزان با کمترین مشکل با کیفیت ترین محصول را تولید کنند.

نوبخت با تاکید بر اینکه کشاورزان نباید دغدغه‌ای بابت تحویل محصول خود به مراکز خرید تضمینی نداشته باشند، تصریح کرد: انتظار می‌رود با پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده کشاورزان را به تولید این محصول استراتژیک ترغیب و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان بعد از برداشت محصول از آتش زدن مزارع اجتناب کنند، گفت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی علاوه بر آسیب به خاک و محیط زیست، خطر سرایت آتش به جنگل‌ها وزمین‌های کشاورزی مجاور را بیشتر می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به میزان نیاز استان به گندم گفت: نگرانی از این بابت نداریم چرا که میزان نیاز استان در سیلوهای ملکی و بخش خصوصی به منظور برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

نوبخت ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان گفت: پیرو مصاحبه وزیر جهاد کشاورزی الباقی مطالبات گندمکاران تا آخر شهریورماه واریز خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485148

مهمترین اخبار ایران و جهان: