نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 13:52

صدور مجوز صادرات برای بیش از ۶ محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از صدور مجوز گواهی بهداشت برای صادرات بیش از۶ محصول تولیدی از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون محصولات خوراکی از جمله شیر خشک، لبنیات، گز و سوهان، نبات، شکلات، رشته آشی، خمیرمایه و آب معدنی مجوز و گواهی بهداشتی صادرات به کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، عراق، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، لبنان، سوریه، امارات، قطر و عمان را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۲۷ مورد صدور و تمدید پروانه بهداشتی در حوزه غذا، بهداشتی، و دارویی در استان صادر شده است تصریح کرد: یک‌هزار و ۳۸۶ مورد بازرسی از واحدهای غذایی‌، آرایشی و بهداشتی استان انجام شده است.

محمدی ادامه داد: در این مدت ۲۲۵ مورد مجوز صادرات در بخش صنایع غذایی در استان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: هشت هزار و ۸۰۰ نمونه آزمایش مواد غذایی در استان وجود دارد که برای این محصولات بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ آزمایش انجام شده است.

محمدی عنوان کرد: مجوز گواهی بهداشت برای واحدهای تولیدی متقاضی صادرات که فرآورده‌های سلامت محور مانند محصولات غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را به خارج از کشور صادر می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت غذا و دارو در استان مجوز تأسیس ۵۲ داروخانه برای دسترسی آسان بیماران به خدمات دارویی در مناطق محروم صادر شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ۲ هزار و ۹۰۰ تماس تلفنی شکایت دارو و کمبود دارویی و همچنین دریافت راهنمایی تأمین دارو خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از داروخانه و شرکت دارویی و بهداشتی استان انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486448

مهمترین اخبار ایران و جهان: