نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 17:02

۱۰ ملک مازاد آموزش پرورش استان تهران فروخته می‌شود/ صدور ۳۰۰ سند مالکیت برای مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ۱۰ ملک را به عنوان ملک مازاد اعلام کردیم که با فروش آنها، پروژه‌های نیمه کاره ما تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای  ۹۰ پروژه در سال جاری اظهار کرد: هفته گذشته طی مراسمی با عنوان «کاروان فجر» ۸۰ هزار قطعه لوازم ورزشی برای ۲۷۰۰ مدرسه ارسال و ۹۵۰ اتاق بهداشت تجهیز شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ ملک را به عنوان ملک مازاد اعلام کردیم و در خصوص آن شفاف‌سازی انجام شده است، گفت: پروژه‌های نیمه کاره و نیازهای شهرستان‌های استان تهران نیز شناسایی شده است و حدود ۴۰ پروژه را شناسایی کردیم که آن‌ها نیز در سامانه بارگذاری شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: بعد از بارگذاری این موارد در سامانه، شبهه‌ای در برخی اذهان ایجاد شد مبنی بر اینکه قرار است پروژه‌های خیرین را بفروشیم، در حالی که اصلا اینطور نیست بلکه ۱۰ ملک مازاد وقتی فروش برود، هزینه آن خرج تکمیل پروژه‌های نیمه کاره ما خواهد شد.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بین ۳۲ اداره کل در کشور بعد از استان خراسان رضوی بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارد. بر اساس همین نیاز نیز برای آزمون استخدامی که در اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد، سهمیه‌ای برای کمبود معلم به ما اختصاص دادند.

وی درخصوص چالش‌های مهاجرین و اتباع بیان کرد: شهرستان‌های استان تهران مهاجرپذیر هستند که هم مهاجرت از شهر تهران داریم و هم از شهرهای دیگر که بیشتر به شهرستان‌های استان تهران می‌آیند. در حال حاضر ۳۲.۴ سرانه دانش آموزی است و تراکم فضای آموزشی ما دو برابر است چراکه مدارس ما دو نوبتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلات مکرر مدارس و غیرحضوری شدن کلاس‌ها گفت: در سال تحصیلی جاری به جز اوایل مهر ماه، یک هفته کامل آموزشی که پنج روزه باشد، نداشتیم.

بهرامی با بیان اینکه تعطیلی مدارس باید آخرین راهکار باشد افزود: برای جبران این تعطیلات طرحی مصوب شد و به شورای آموزشی مدارس اختیار دادیم که از ظرفیت ۵ شنبه‌ها استفاده کنند و ما هم هرچقدر بتوانیم در اعتبارات به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و توسعه منابع به عنوان استان اول در امر پژوهش در بین ۳۲ استان کشور معرفی شدیم، ادامه داد: در شاخه والیبال و بسکتبال دانش آموزی به همراه تیم‌های شهر تهران مقام اول را در کشور کسب کردیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: صدور مجوز یک هزار کودکستان در حوزه تعلیم و تربیت کودک، ایجاد بیش از ۴ هزار ظرفیت هنرستانی جدید از اقدامات این اداره کل است.

بهرامی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ سند مالکیت برای مدارس اخذ شده که در این حوزه رکورد دار هستیم همچنین پنج مدرسه سمپاد جدید راه اندازی شده است یعنی حدود ۱۸۰۰ دانش آموز بیشتر توانستند در این مدارس حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال سه هزار دانش آموز از استان تهران در مراسم اعتکاف شرکت کردند، افزود: تکریم منابع انسانی، شفاف‌سازی و جوانگرایی در مسؤولیت‌دهی سه رویکرد ما در اولویت های کاری است همچنین دنبال گسترش ظرفیت در مقطع متوسطه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص سیستم های گرمایش مدارس تصریح کرد: در 140 مدرسه طی سال جاری با همکاری سازمان نوسازی سیستم های گرمایش بروزرسانی شده و در مدارس دیگر نیز در حال انجام است.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048704

مهمترین اخبار ایران و جهان: