نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 17:32

ارتباط دانشگاه وصنعت عامل جلوگیری از ورشکستگی برخی کارخانه ها

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت عامل جلوگیری از ورشکستگی برخی کارخانه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی ظهر پنج شنبه در نشست با دانشگاهیان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم همراهی علم و صنعت با یکدیگر، افزود: وقتی دانشگاه در کنار صنعت نباشد، دچار مشکل می‌شویم با بررسی تعطیلی برخی از کارخانه‌ها به خوبی می‌توان اهمیت هماهنگی علم و صنعت را مشاهده کرد که اگر دانشگاه با فناوری‌های روز در تولیدات داخلی دخالت داشت، اکنون شاهد ورشکستگی برخی از کارخانه‌ها در کشور نبودیم.

وی ادامه داد: دانشگاه باید امور جامعه را سرعت بدهد، دانشگاه؛ در تولید ثروت با افزایش تولید علم تأثیر بسزایی در پیشرفت جامعه و ترسیم آینده روشن برای استان دارد.

وی بیان کرد: در این استان عقب ماندگی‌هایی داریم که باید با عملکرد مناسب برای جبران این عقب‌ماندگی ها گام برداریم.

کرمی با تاکید بر جایگاه دانشگاه‌ها در پیشرفت جوامع تصریح کرد: دانشگاه و پارک علم و فناوری باید ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توانمندسازی دانشجویان و دانش آموزان بیان کرد: هماهنگی و همراهی با پارک علم و فناوری در جهت توانمندسازی محصلان جزو وظایف دانشگاه‌ها و اساتید است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: کار پژوهشی در پارک‌های علم و فناوری باید تکمیل و به مرحله تجاری سازی برسد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم فناوری در وسط میدان حل مسائل و مشکلات جامعه باشند ما نیز با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در پیشرفت استان تصریح کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاران و جوانان را در راستای پیشرفت استان همراهی و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند و شرایط برای کارهای علمی و فناورانه تسهیل شود.

کرمی با اشاره به وظایف اساتید دانشگاه‌ها در رشد و تعالی دانشجویان گفت: باید با اساتید دانشگاه و هیئت‌های علمی جلسات هم اندیشی و هم افزایی برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052948

مهمترین اخبار ایران و جهان: