نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 15:21

صرف ارسال پیامک منجر به کاهش جرایم نمی‌شود

معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: کاهش جرم دارای علل و عوامل متعددی است و به صرف اعلام پیامک منجر به کاهش جرایم نمی‌شود اما آنچه که برای ما مهم است، فرهنگ‌سازی در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع ارسال پیامک از جمله موضوعاتی است که برای ارتقا آگاهی‌های حقوقی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، گفت: کاهش جرم دارای علل و عوامل متعددی است و به صرف اعلام پیامک ممکن است منجر به کاهش جرایم نشود اما آنچه که برای ما مهم است، فرهنگ‌سازی در این حوزه است که از طریق ارسال پیامک‌های پیشگیرانه جامعه را آگاه می‌کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مردم نسبت به پیامک‌هایی که از سوی این معاونت برای آن‌ها ارسال می‌شود ابراز خوشحالی و رضایت‌مندی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در همین راستا؛ لینک‌هایی را ایجاد کردیم که در کنار ارسال پیامک‌ها می‌تواند مردم را در جریان جزئیات حقوقی بیشتری قرار دهد و به این طریق آگاهی‌های حقوقی شهروندان را افزایش دهد.

جهانگیر با بیان اینکه در سند تحول مأموریت‌های مختلفی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد، گفت: از جمله این مأموریت‌ها موضوع هویت‌بخشی به کسانی است که به‌عنوان طرفین معامله قرار می‌گیرند؛ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امروزه مردم را گرفتار کرده است، بحث اعتبار داشتن و صلاحیت معامله است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضائی تولید می‌شود، ناشی از عدم اطلاع مردم از اعتبار طرف معامله است.

وی ادامه داد: این سامانه در سند تحول پیش‌بینی شده تا دستگاه‌های مختلف به آن متصل شوند تا رصد اعتبار مالی اشخاص صورت گیرد و امیدواریم که این سامانه به‌زودی و با تمهیدات دستگاه‌های مختلف عملیاتی شود و زیرساخت‌های آن مهیا شده است.

جهانگیر با بیان اینکه بر اساس سند تحول حدود یک سال دیگر فرصت داریم که تمامی مأموریت‌های این سند را انجام دهیم، گفت: امیدواریم تا پیش از زمان مقرر شاهد راه‌اندازی این سامانه‌ها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025048

مهمترین اخبار ایران و جهان: