نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:04

بومگردی، خلاء‌های ناشی از کمبود مراکز اقامتی را جبران می‌کند/ فعال بودن 55 رشته صنایع فلزی در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به تاکید استاندار به توسعه بومگردی اشاره کرد و گفت: این نوع گردشگری که مردم محور است می‌تواند خلاء‌های ناشی از کمبود مراکز اقامتی رسمی را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید صفوی در حاشیه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: جایگاه زنجان با بیش از 2 هزار میراث فرهنگی و صنایع دستی که نیمی از آن ثبت ملی و جهانی شده است، باید ارتقا یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان با 10 استان فاصله یک تا چهار ساعته دارد، تصریح کرد: زنجان 55 رشته صنایع دستی فلزی فعال دارد که می‌تواند بهانه خوبی برای سفر به این استان باشد.

وی تاکید کرد: می‌توان پویش 80-1 را راه‌اندازی و ظرفیت‌های استان را به همه هموطنان معرفی کرد تا زمینه پذیرش گردشگر فراهم شود.

صفوی با تاکید بر اقدامات قابل توجه انجام شده در دبیرخانه سفرهای نوروزی افزود: می‌توان از همین نوروز زمینه پذیرش گردشگر را در استان توسعه و جایگاه آن را ارتقا داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به تاکید استاندار به توسعه بومگردی اشاره و تصریح کرد: این نوع گردشگری که مردم محور است می‌تواند خلاء‌های ناشی از کمبود مراکز اقامتی رسمی را جبران کند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077048

مهمترین اخبار ایران و جهان: