نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 13:03

طلسم بهره‌برداری از متروی کرج می‌شکند؟

کرج- مردم کرج سال‌ها است که چشم به راه شکستن طلسم افتتاح متروی کرج هستند، حالا قرار است این مترو به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد و کرجی‌ها نیز توقع دارند این امر نمایشی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلنگ پروژه قطار شهری کرج از سال ۱۳۸۵ آن به زمین زده شده اما تاکنون با دلایل مختلف به بهره‌برداری نرسیده و برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ طی ۱۶ سال اخیر اجرای این پروژه ناکام مانده و مردم رنگ قطار شهری را به چشم ندیده‌اند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در باید از کارگاه ساخت خط ۲ قطار شهری کرج اظهار کرد: اینکه اتمام یک پروژه آن هم پروژه‌ای مهم تا این حد طول بکشد اصلاً قابل قبول نیست. ۱۵ سال برای تکمیل این پروژه مدت بسیاری است که موجب ناخرسندی مردم شده است که باید این مشکل را رفع کنیم. مدیران پروژه ساخت خط ۲ قطار شهری کرج باید برنامه زمان‌بندی دقیقی را برای تکمیل این پروژه ارائه دهند. از مدیران و صاحب‌نظران می‌خواهیم تا پیشنهادهای خود را برای روش‌های تأمین مالی تکمیل این پروژه اراده دهند.

مترو در رفاه حال شهروندان و کاهش نگرانی آن‌ها از ترافیک تأثیر بسزایی دارد اما تاکنون این حق مسلم شهروندی و شهرنشینی به آرزویی برای شهروندان تبدیل شده است.

طلسم متروی کرج سال‌ها است که نشکسته و مسئولان در دولت‌های مختلف تاریخ‌های متعددی برای افتتاح آن اعلام کرده‌اند که تمام آنها گذشته است، در آخرین وعده قرار است فردا آئین بهره‌برداری آزمایشی از متروی کرج با حضور وزیر کشور برگزار شود.

مردم کرج امیدوار هستند که این افتتاح نمایشی نبوده و تنها برای برداشتن فشار از روی مسئولان نباشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1058348

مهمترین اخبار ایران و جهان: