نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 19:34

اعتماد به نسل جوان در حوزه هوا و فضا پیشرفت و توانمندی را رقم زد

یک مقام مسئول در حوزه ساخت پهباد با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه هوا و فضا به جوانان و نسل جدید اعتماد شد، گفت: این اعتماد سبب شد که به این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۶۵ نفر از دانش‌آموزان سمپاد از هفت استان کشور اعم از خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری در بدو ورود به استان هرمزگان در سواحل خلیج فارس حضور پیدا کردند و در جریان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه و انحصاری این استان قرار گرفتند.

در جریان این بازدید، یکی از مسئولان ارشد در حوزه ساخت پهباد نیز در جمع دانش‌آموزان سمپاد حضور یافت و توانمندی‌های کشور در این حوزه را برای دانش‌آموزان تشریح کرد.

این مقام مسئول در حوزه ساخت پهباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر و در حاشیه حضور دانش‌آموزان سمپاد در سواحل خلیج فارس گفت: دستاوردها و توانمندی‌های حاضر صرفاً با اتکا به جوانان رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه هوا و فضا به جوانان و نسل جدید اعتماد شد و این اعتماد سبب شد که به این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها برسیم.

این مقام مسئول در حوزه ساخت پهباد در ادامه عنوان کرد: سیر مراحل پیشرفت و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه و کشورهای غیرایرانی سبب شد بتوانیم با اتکا به جوانان خود بتوانیم دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جوانان ایرانی ابتکار، خلاقیت و نوآوری وجود دارد و باید کشف شود، گفت: اگر این خلاقیت‌ها کشف شود، شکوفایی به‌طور قطع رقم خواهد خورد.

این مقام مسئول در حوزه ساخت پهباد در ادامه اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان یک ضرورت است. باید نیازهای صنعت احصا شود و در قالب پروژه از سوی دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان مورد پیگیری قرار گیرد و اگر این اتفاق رقم خورد، قطعاً برای اقتصاد، صنعت و اقتصاد کشور راهگشا خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مباحث نظامی این موضوع حل شده است؛ چرا که در محصولات نظامی تحریم هستیم و باید روی پای خود بایستیم و این محدودیت، سبب توانمندی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081648

مهمترین اخبار ایران و جهان: