نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 23:54

۷۰ ورزشکار کردستانی دوره تربیت مربیان فرهنگی را پشت سر گذاشتند

سنندج- مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: اولین دوره تربیت مربیان فرهنگی با حضور ۷۰ ورزشکار کردستانی در سنندج برگزار شد.

حامد جولایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این دوره به مدت یک روز و با حضور مدرسین کردستانی و نمایندگانی از معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره بیش از ۷۰ مربی کردستانی آموزش‌های فرهنگی در زمینه‌های آشنایی با مبانی در اندیشه‌های فکری و اعتقادی و ارتباط با منش پهلوانی، روانشناسی ورزشی، آشنایی با جامعه شناسی و حقوق ورزشی، سواد رسانه‌ای، اخلاق حرفه‌ای، چالش و آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آموختند.

جولایی خاطرنشان کرد: توانمندی بر فضاها و اماکن ورزشی، ارتقاء سطح علمی و فرهنگی مربیان ورزشی، حفظ سُنن، آداب و شیوه‌های اسلامی و ایرانی و احیا آنها در عرصه ورزش و جوانان استان، تعمیم و گسترش ارزش‌های اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ ورزش پهلوانی در رویدادهای ورزشی از اهداف این دوره بود.

وی افزود: طول این دوره آموزشی در مقطع اول ۸ ساعت بود که امروز برگزار شد و در طول سال آینده نیز در دو مقطع دیگر آموزش‌های ۸ و ۲۰ ساعته برگزار خواهد شد که متعاقباً از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080292

مهمترین اخبار ایران و جهان: