نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 16:11

معدن سنگرود رودبار احیا شد

رودبار- معدن سنگرود رودبار پس از سه دهه انتظار با حضور استاندار گیلان و جمعی از مردم و مسئولان دوباره راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در مراسم راه اندازی دوباره معدن سنگرود رودبار اظهار کرد: لبخند رضایت بخش مردم منطقه بهترین هدیه برای خادمان و مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه راه اندازی مجدد معدن سنگرود با روی کار آمدن دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت، افزود: در اولین بازدید از معدن سنگرود و مشاهده وضعیت نامطلوب و متروکه شدن این فضای معدنی و صنعتی بسیار تأسف خوردم.

استاندار گیلان با اشاره به شور و شوق مردم منطقه و شهرستان در راه اندازی معدن سنگرود بیان کرد: استقبال و اشتیاق مردمی، راه اندازی دوباره معدن سنگرود را سرعت بخشید.

عباسی با اشاره به شرایط و ضوابط فعالیت‌های معدنی، اضافه کرد: فعالیت معدن، کار سخت افزاری است و استمرار آن اراده پولادین را می‌طلبد.

وی با اشاره به تلاش‌های مجموعه قضائی در راه اندازی معدن سنگرود، افزود: اقدامات دستگاه قضائی در راه اندازی و احیای معدن سنگرود بسیار پیشران و اثرگذار بود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه توقف در کار تولید جایز نیست، گفت: سرعت بخشی به کار تولید و اشتغال در راستای توسعه اقتصادی مورد تاکید است.

عباسی با بیان اینکه تعطیلی معدن سنگرود منجر به مهاجرت مردم از منطقه شد، اضافه کرد: راه اندازی مجدد و بکارگیری تمام ظرفیت‌های معدن سنگرود، مهاجرت معکوس را به همراه دارد.

وی با تاکید بر تأمین مسکن در منطقه عمارلو، افزود: مسکن کارکنان معدن در عمارلو تأمین شود.

معدن سنگرود رودبار احیا شد

استاندار گیلان با تاکید بر بکارگیری از ظرفیت‌های پیشکسوتان و بازنشستگان معدن سنگرود، بیان کرد: برای پیشبرد اهداف و توسعه معدن از پیشکسوتان معدن به عنوان شورای اندیشه ورز استفاده شود.

عباسی تصریح کرد: بهره گیری تجربیات افراد می‌توانند در سرعت بخشی فعالیت معدن سنگرود کمک کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: شرکت‌های گیلان در مسیر دانش بنیان سوق داده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرستان رودبار منطقه صنعتی و گردشگری است، گفت: یک سرمایه گذاری بزرگی با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر در شهرستان رودبار در حال شکل گیری است.

عباسی با اشاره به رویکرد مردمی کردن اقتصاد از سوی دولت سیزدهم، بیان کرد: جراحی اقتصادی دولت سیزدهم موجب عصبانیت دشمن شده است.

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر، افزود: دشمن با طرح ریزی آشوب‌های خیابانی و اغتشاشات می‌خواست کشور را از ریل توسعه و پیشرفت خارج کند.

استاندار گیلان با اشاره به سفر رئیس جمهور به چین و گشایش‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری این سفر، اضافه کرد: سفر آقای رئیس‌جمهور به چین دستاوردهای خوبی داشته است که در آینده نزدیک در سفره مردم قابل لمس خواهد بود.

عباسی با اشاره به نتایج مثبت ارتباط ایران و عربستان، بیان کرد: تعامل و ارتباط ایران و عربستان منجر به ثبات اقتصادی در منطقه است.

وی با بیان اینکه ایستادگی در ایمان و اعتقادات منجر به موفقیت می‌شود، افزود: تسلیم زورگویی‌های دشمن نمی‌شویم بلکه آنها تسلیم قدرت و اقتدار نظام اسلامی شدند.

گفتنی است؛ با راه اندازی دوباره معدن سنگرود برای ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088604

مهمترین اخبار ایران و جهان: