نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 12:46

پویش همراهان سفر ایمن در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن به منظور فرهنگ سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح چهارشنبه در نشست هماهنگی طرح پویش سفر ایمن اظهار داشت: این طرح با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از امروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح که در مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در بزرگراه سیراف، مجتمع خدمات رفاهی در کیلومتر ۲۰ برازجان- بوشهر و مجتمع خدماتی در کیلومتر ۴۵ گناوه- بوشهر مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری به اجرا در می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر افزود: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

اخترشناس خاطرنشان کرد: بکارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به احیا نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آئینی، سنتی بومی مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094548

مهمترین اخبار ایران و جهان: