نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 11:11

رئیس فدراسیون دوومیدانی: مسابقات نوروز نشان داد توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان داریم/ مدال بازی‌های آسیایی هزینه دارد

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت:‌ برگزاری مسابقات نوروز در ایران نشان داد که ما توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان داریم و شرکت کنندگان خارجی هم این را به خوبی متوجه شدند.

هاشم صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری مسابقات بین المللی نوروز اظهار داشت: مسابقات خوبی برای دختران بود که با حریفان خارجی رقابت کنند. استقبال خوبی از این مسابقات شده بود و فدراسیون هم تمام تلاش خود را که رقابتی در شان جمهوری اسلامی ایران برگزار شود که خوشبختانه همین اتفاق افتاد و مسابقات نظم و انضباط خوبی داشت. همچنین فرهنگ ایرانی را به قهرمانان دیگر کشورها نشان دادیم.

وی ادامه داد: جامعه دوومیدانی از برگزاری این رقابت‌ها راضی بود و توجه دیگر ورزشکاران و شرکت کنندگان خارجی هم جلب شد و برای آنها هم جالب بود که کشور ما چقدر به ورزش بانوان اهمیت می‌دهد و توجه دارد و این برخلاف چیزی است که در خارج از کشور می‌گویند. ما در این 43 سال در بخش ورزش بانوان پیشرفت زیادی داشتیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به عملکرد این فدراسیون در سال جاری گفت: در بحث بزرگسالان تیم ملی ما ضعیف و لاغر شده بود وبرای این کار به دو موضوع توجه کردیم. ابتدا ورزشکاران بزرگسال که بودند را شرایطی فراهم کردیم که به تمرینات خود ادامه دهند و دیگر اینکه ورزشکارانی که مستعد هستند را حمایت کردیم که در مسابقات مختلف شرکت کنند و خودشان را نشان دهند. خوشبختانه لیگ پویایی هم داشتیم و تیم های خوبی شرکت کردند. 

 وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی هم ورزشکار آفتاب انقلاب که متاسفانه با 10 هکتار مساحت ردیف بودجه‌ای هم ندارد را بازسازی کردیم. خوابگاه‌ها سر و شکل خوبی گرفت و چمن ورزشگاه نیز ترمیم شد. نگهداری این ورزشگاه که تخصصی دوومیدانی است هزینه‌های زیادی دارد و برای حفظ آن مجبوریم از بودجه فدراسیون و پولی که باید صرف ملی پوشان و آماده سازی آنها شود، بزنیم و خرج آن کنیم.

 

صیامی با اشاره به بودجه فدراسیون در سال جاری گفت: 11 میلیارد بودجه وزارت ورزش به فدراسیون بود و طی رایزنی‌هایی که کردیم 8 میلیارد هم کمیسیون فرهنگی برای فدراسیون در نظر گرفت، اما متاسفانه وزارت ورزش آن را پرداخت نکرد و در قالب همین بودجه سالانه فدراسیون قرار داد. این موضوع کار ما را سخت کرده است. الان هر اعزام بیش از یک میلیارد هزینه دارد و از سوی دیگر حقوق کارمندان و نگهداری آفتاب انقلاب هم هست. یک اتفاق بدی هم که امسال افتاد بحث مالیات بود که بخشی از بودجه ما از بین رفت.

وی در مورد اینکه چقدر از اسپانسر درآمد داشته اید، گفت: ما بیش از مبلغ تفاهم نامه ای که با وزارت ورزش داشتیم، درآمد از اسپانسر کسب کردیم، اما همه اینها را هم جمع کنیم باز هم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

 

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه برای بازی‌های آسیایی قول مدال داده‌اید یا خیر، تاکید کرد: برای حضور در این رقابت‌ها ورزشکارانی که شانس مدال دارند باید در 2، 3 مسابقه تدارکاتی خوب شرکت کنند، چون در غیر اینصورت کار سخت می‌شود. کمیته و وزارت باید در این بخش کمک کنند، چون هزینه ها خیلی سرسام آور شده است. ورزشکار باید آنقدر در مسابقات تدارکاتی شرکت کند که در رقابت رسمی استرس نداشته باشد و دست و پایش نلرزد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1094304

مهمترین اخبار ایران و جهان: