نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 10:05

عیدانه سپاه به اهالی هرمز/ افتتاح و تحویل ۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان

در آستانه سال نو و با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه و نماینده ولی فقیه در هرمزگان و استاندار هرمزگان و جمعی از مردم و مسئولین ، آیین اهدای ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی مشارکتی ساز و دو زمین چمن ورزشی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با پایان عملیات ساخت ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی و برخی از ارگان ها و نهادهای مردمی در جزیره هرمز، طی مراسمی این واحدها به سرپرستان خانواده های نیازمند مسکن اهدا شد.

این پروژه  و نیز دو زمین فوتبال چمن مصنوعی و ساماندهی مسیل رودخانه ورودی به شهرک ولایت، با پیگیری، همت و تلاش قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و مشارکت دفتر مقام معظم رهبری، سازمان برنامه و بودجه کشور ، اداره کل بهزیستی استان ، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ،قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی کل سپاه و مساعدت دستگاههای اجرایی متولی در استان ،در قالب شهرک ولایت در جزیره هرمز ساخته شده است.

 


هر یک از واحدهای مسکونی در ۱۲۶ متر مربع (اعم از اعیان و عرصه) احداث و به سرپرستان خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ایثارگر، خانواده شهدا، و مددجویان بهزیستی ساکن در جزیره هرمز تحویل داده شد.

دو زمین ورزشی با پوشش چمن مصنوعی در  ۱۷۰۰متر مربع تجهیز و آماده سازی شده است.

 


این عیدانه با اعتباری قریب ۶۵ میلیارد و ششصد میلیون تومان شامل احداث منازل ، زیرسازی معابر، جدول کشی، سنگ فرش ، آسفالت  معابر، اجرای شبکه  آب ،شبکه فاضلاب شهری،شبکه برق و... به بهره برداری رسیده است .

 این پروژه در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در کمک به توسعه جزایر به ویژه جزیره هرمز و به دنبال بازدید سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه آغاز شد و امروز شاهد به ثمر نشستن و بهره‌برداری و تحویل  آن به مردم شریف جزیره هرمز  هستیم.

 

اجرای ۱۱۵۰ پروژه عمرانی توسط قرارگاه مدینه طی ۳ سال

در همین حال در کنار این عیدانه مسکونی در استان هرمزگان، بخشی از گزارش عملکرد سه ساله مردم‌یاری و خدمت رسانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه نیز که شامل ۱۱۵۰ پروژه عمرانی و ۷۳۲هزارو ۴۷۰خدمت اجتماعی و بهداشتی و درمانی منتشر شد.

در این گزارش به احداث ۵ مجموعه زمین چمن ورزشی،۳۰ کیلومترخط انتقال آب و شبکه آب شرب روستایی،۱۳ کیلومتر سیل بند،۱۲ کیلومتر راه روستایی،احداث و مرمت ۵۲۰ واحد مسکونی و۴۵۱ هزار و ۴۷۰ خدمت اجتماعی و ۲۸۱ هزار خدمت بهداشتی و درمانی از جمله تهیه و توزیع بیش از ۱۹۰ سری جهیزیه، تهیه و توزیع ۲۳۰ دستگاه کولرگازی، ۱۵۵ یخچال، ۱۹۰ مخزن ذخیره آب ۵۰۰ لیتری، توزیع  ۱۴۳۵ تخته چادر گروهی، تهیه و توزیع ۱۶۵۰۰ بسته معیشتی ،اعزام زائرین اولی به مشهد مقدس و کربلای معلی و ... اشاره شده است.

 علاوه بر پروژه های گوناگون عمرانی و خدماتی که  توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور در حال پیگیری و اجرا است، عملیات احداث درمانگاه بزرگ جزیره هرمز نیز با اهتمام این قرارگاه  توسط قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و تامین اعتبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1094104

مهمترین اخبار ایران و جهان: