نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 01:51

۲۴ میلیون و ۴۶۴ هزار ۶۸۳ قطعه جوجه ریزی در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند-رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۲۴ میلیون و ۴۶۴ هزار ۶۸۳ قطعه جوجه ریزی از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۴ اسفند تعداد ۲۷ هزار و ۴۲۲ تن گوشت گرم مرغ در استان استحصال و توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این میزان ۱۰ هزار و ۹۴۳ تن در داخل استان و ۱۰ هزار و ۱۵۵ تن در خارج استان مصرف شده است، بیان کرد: همچنین از ابتدای سال پنج هزار و ۳۵۸ تن روغن خوراکی در خراسان جنوبی جذب و توزیع شده است.

توزیع هزار و ۵۷۹ تن گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار

جعفری ادامه داد: همچنین از ابتدای سال هزار و ۵۷۹ تن گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ اسفند ماه در خراسان جنوبی ۲۴ میلیون و ۴۶۴ هزار ۶۸۳ قطعه جوجه‌ریزی داشتیم و در همین بازه زمانی تولید ۲۷ هزار و ۴۹۹ تن تخم مرغ در استان استحصال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال ۴۵۶ تن گوشت گوساله و ۱۳۴ تن گوشت گوسفندی تنظیم بازار در خراسان جنوبی جذب و توزیع شده است.

جعفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا ۲۴ اسفند ماه میزان ۴ هزار و ۲۴۲ تن برنج تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شده است، گفت: ۴ هزار ۳۴۳ تن شکر در حوزه صنف و صنعت و خانوار جذب و توزیع شده است.

وی یادآور شد: از دهم اسفندماه تا امروز ۳۰۰ تن مرغ منجمد در خراسان جنوبی توزیع شده است و ۱۰۰ تن دیگر فردا وارد خراسان جنوبی می‌شود.

۲۹۵ تن میوه ذخیره سازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مصوب کمیسیون تنظیم بازار، ذخیره سازی ۲۸۰ تن میوه برای استان بود ولی امروز ۲۹۵ تن میوه شب عید در خراسان جنوبی ذخیره سازی شده است که به زودی توزیع آن آغاز می‌شود.

جعفری اظهار کرد: از این میزان ۵۰ تن سیب قرمز، ۸۰ تن سیب زرد، ۱۱۵ تن پرتقال والنسیا و ۵۰ تن نیز پرتقال تامسون است.

وی با تأکید بر اینکه میوه خریداری شده بر اساس ذائقه مردم خراسان جنوبی بوده است، یادآور شد: اندازه میوه متوسط و از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

وضعیت ذخیره سازی برنج در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲۰ تن برنج هندی در استان ذخیره و هزار و ۵۰۰ تن در حال حمل است، گفت: ۱۲۸ تن برنج تایلندی نیز ذخیره سازی و ۵۰ تن نیز در حال حمل به خراسان جنوبی است.

جعفری با تأکید بر اینکه ۱۹۰ تن برنج پاکستانی و ۵۷۵ تن شکر نیز در خراسان جنوبی موجود است، یادآور شد: همچنین ۶ هزار و ۷۴۲ تن کود کشاورزی در انبارهای استان موجود است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095548

مهمترین اخبار ایران و جهان: