نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 14:57

محرومیت زدایی و مردم‌یاری، تولید امنیت می‌کند

هرمز - فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ یکی از موضوع‌های مهم برای امنیت یک منطقه و کشور کمک به مردم است که خود این می‌تواند امنیت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور ظهر چهارشنبه در آیین تحویل کلید ۱۰۰ واحد مسکونی شهرک ولایت جزیره هرمز افزود: از هیچ کمکی برای کمک به مردم دریغ نداریم و شاید در وهله نخست وظیفه دفاع و تأمین امنیت را برعهده داشته باشیم و در عین حال باید توجه داشت که انجام خدمات مردم‌یاری و محرومیت زدایی ایجاد امنیت می‌کند.

وی اشاره کرد: وقتی شهید شوشتری برای امنیت پایدار به عنوان فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق منصوب شد یکی از برنامه‌های اساسی خود را مردم‌داری و محرومیت زدایی تعیین کرد درحالی که این اقدام‌ها تا آن زمان مرسوم نبود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عمر مسوولیتی این شهید والامقام پس از هفت ماه با شهادت به پایان رسید و سپس سردار منصوری فرماندهی آن منطقه را برعهده گرفت که در زمان مسوولیت سردار مارانی وقتی با هم به آن منطقه سفر می‌کردیم، کودکان منطقه شرق کشور به قدری صمیمی شده بودند که به مجرد دیدن بالگرد یا خودروی ما گرد آن جمع می‌شدند.

سردار پاکپور اضافه کرد: این تاثیر مردم‌یاری و محرومیت زدایی در آن منطقه است و برپایی بیمارستان‌های سیار برای آن مناطق تأثیر گذار بود.

وی بیان کرد: یک روز که باید خدمت رهبر معظم انقلاب گزارش می‌دادم فیلم هفت دقیقه‌ای از محرومیت آن استان را به نمایش گذاشتم و ایشان تنها توانست تا دقیقه پنج را مشاهده کند، تحمل محرومیتی که نشان می‌دادیم بسیار سخت بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: البته گزارش‌ها به ایشان می‌رسید، هر دفعه خدمت ایشان می‌رویم می‌فرمایند نسبت به مردم‌یاری و محرومیت زدایی تلاش کنید و گاهی دستور می‌دهد فلان جا مشکل محرومیت وجود دارد به آن رسیدگی کنید و ایشان توجه خاصی نسبت به محرومیت دارند.

سردار پاکپور با بیان اینکه این نیرو در زمینه سیل و زلزله کمک‌های فراوانی انجام داده، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس سختی‌های بسیاری دیدیم، همراه با شهید همت در طلاییه در عملیات خیبر بودیم که تصور نمی‌کردم سخت‌تر از آن شرایط هم پیش آید. وضعیت بسیار سختی بود، تانک‌ها در گل گیر کرده بودند، آتش بسیار شدیدی می‌بارید و بچه‌ها در کنار آبگرفتگی، زخمی و شهید شده بودند و هیچ‌کاری از دست ما بر نمی‌آمد که عکس آن روز را هنوز داریم.

وی اضافه کرد: خاطره عجیبی بود؛ اما گاهی اتفاق‌ها و حوادثی رخ می‌دهد که سختی آن‌ها شاید از عملیات‌ها کمتر نباشد، خاطر دارم در سیل زابل کانتینر ۱۲ متر را از خاک پر می‌کردیم و جلوی مسیر آب قرار می‌دادیم و آب آن را با خود می‌برد و نمی‌توانستیم مهار آب انجام دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای سپاه در همه میدان‌ها خود را پاسدار انقلاب دانسته و حضور مستقیمی دارند و اکنون در جزیره هرمز درحال تحویل واحدهای مسکونی است.

وی ابراز کرد: سه سال قبل در همین روزها به این جزیره سفر کردیم و در زمینه احداث شهرک ولایت با مردم صحبت کردم، ‌البته قبل از آن خدمت مقام معظم رهبری بودم که ایشان فرمودند شما در شمال غرب، شمال شرق و شرق محرومیت زدایی و مردم یاری انجام می‌دهید و اگر بتوانید در جزیره هرمز هم کاری کنید خوب است.

انتقال مصالح و تجهیزات ساختمانی به جزیره هرمز بسیار دشوار است

سردار پاکپور افزود: مشکل‌های جزیره هرمز بررسی و آسیب شناسی شد که مسکن به عنوان مهمترین موضوع مشخص شد و کار را باید از همین نقطه آغاز می‌کردیم.

وی افزود: بانویی به اسم بازماندگان در این نقطه حضور داشت که قول دادیم برای‌شان خانه بسازیم، نمی‌دانم به ایشان خانه داده شده یا خیر، اگر خانه تحویل‌شان نشده در همین جا می‌مانم تا برای‌شان ساخته شود.

وی یادآور شد: انتقال مصالح و تجهیزات ساختمانی به جزیره هرمز بسیار دشوار است که باید از همه کسانی که در این زمینه کمک کردند و به‌خصوص نیروی دریایی سپاه تشکر کنم. بسیاری دست به دست هم دادند تا شهرک ولایت با ۱۰۰ واحد احداث شده و امروز به مردم جزیره هرمز واگذار شود.

سردار پاکپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فضای جزیره هرمز باید بومی بماند که اکنون درحال تغییر است، نباید شرایط گردشگری و توریستی بر فضای بومی مذهبی و انقلابی این جزیره غلبه کند.

وی ادامه داد: این در دست مردم این جزیره و مسوولان است، باید به این جزیره از همه نظر رسیدگی و زیرساخت‌ها مهیا شود، در عین حال مردم هم فرهنگ بومی و اصیل خود را فراموش نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094792

مهمترین اخبار ایران و جهان: