نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 12:44

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور: ۷۰ فروند شناور تندرو در اختیار دریابانی شمال و جنوب کشور قرار گرفت

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: اخیرا تجهیزات خوبی در اختیار مرزبانان قرار گرفته که در این راستا تعداد ۷۰ فروند شناور تندرو ساخت وزارت دفاع کشورمان در اختیار دریابانی شمال و جنوب کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، سردار احمد علی گودرزی در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: ایران بعد از چین و روسیه با هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه بیشترین مرز را در دنیا دارد و این نشان دهنده کشور بزرگ و پهناور با پیشینه تاریخی است.

وی تصریح کرد: مرزبانان ما در جای‌جای کشور سینه سپر کرده و چشمان بیدار برای نظام جمهوری اسلامی بوده و از این لحاظ امنیت پایدار را چه در مرزهای خشکی و چه دوهزار و ۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی برقرار است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: اخیرا برای پایداری بیشتر امنیت در مرزها تجهیزات خوبی برای مرزها در نظر گرفته شده و در این راستا تعداد ۷۰ فروند شناور تندرو ساخت وزارت دفاع کشورمان در اختیار دریابانی شمال و جنوب کشور قرار گرفت که استان گلستان نیز از این شناورها بهره مند شد.

وی ادامه داد: در روزهای اینده سیستم های الکارونیکی، اپتیکی و خودروهای تاکتیکی مناسب برای شرایط آب و هوایی سخت مانند استان های کردستان و سیستان و بلوچستان و مناطق کوهستانی و صعب العبور برای افزایش توان عملیاتی مرزبانی در اختیار انها قرار می گیرد‌.

سردار گودرزی گفت: در حال حاضر ایران اسلامی از مرزهای پایداری برخوردار بوده و مشکل خاصی در این راستا نداشته و ساختار سازمانی مرزبانی در چندسال اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در روزهای آینده با وارد شدن انواع پهبادهای شناسایی و رزمی به مرزبانی های کشور قطعا مرزهای باثبات تری خواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به افتتاح مجموعه اداری ستاد شماره ۲ مرزبانی استان گلستان بنام شهید مرزبانی سرهنگ دوم نبی الله خطیری ابراز کرد: در راستای خوشایندسازی یگان های مرزی اقدامات خوبی در مرزبانی استان گلستان انجام شده و محیط کار در سازمانها از موضوعات مهم بوده که همواره مطرح می شود.

وی افزود: یک محیط کار خوب بر رشد ارزش های پرسنل، افزایش توان و بهره وری انها تاثیرگذار است. با توجه به کمبود فضای اداری در ستاد مرزبانی استان گلستان، ستاد جدید امری ضروری بود که با تلاش کارکنان خود این مجموعه این بنا ساخته و به بهره برداری رسید.

سردار گودرزی بیان کرد: مرزبانی استان گلستان از جمله مناطقی بوده که طبق شاخص ها توانسته به رشد و بالندگی دست پیدا کند، گرچه نیازمند نگاه ویژه مسئولان در راستای تقویت مرز و مرزبانی هستیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042948

مهمترین اخبار ایران و جهان: