نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 12:12

عراق با تمام امکانات از سوریه حمایت می کند

نخست وزیر عراق در پیامی به رئیس جمهور سوریه که از سوی رئیس حشد شعبی در اختیار بشار اسد قرار گرفت بر حمایت همه جانبه بغداد از دمشق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی عراق در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیام محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق مبنی بر حمایت همه جانبه این کشور از سوریه را به وی منتقل کرد.

نخست وزیر عراق در پیام خود ضمن تسلیت گفتن جان باختن هزاران نفر از شهروندان سوری در زلزله اخیر، تاکید کرد که عراق پشتیبان تلاش های دولت سوریه برای کاستن از پیامدهای زلزله شدید اخیر با همه امکانات خود است.

رئیس جمهوری سوریه نیز از مواضع عراق در دو سطح دولتی و مردمی در پاسخ دادن سریع به نیازهای سوریه قدردانی و بر روابط برادارنه بین دو ملت سوریه و عراق تاکید کرد.

وی افزود: چالش های مشترکی که دو کشور در مراحل مختلف با آن درگیر بوده اند غالبا نزدیک به هم بوده و هر دو طرف از یکدیگر پشتیبانی و حمایت می کنند زیرا می دانند که مسائل و مشکلات یک کشور بر دیگری هم تاثیر می گذارد.

پیش از این نیز بشار اسد طی اظهاراتی از کشورهایی که به زلزله زدگان این کشور کمک کردند، قدردانی و تشکر کرده و گفته بود: احساس عمیق فراگیری بین مردم سوریه نسبت به این کشور وجود دارد و اگر جنگ باعث شد که منابع ملی سوریه نابود و امکانات آن تضعیف شود اما به جامعه سوریه تجربه مقابله با زلزله را داد، ما در ۱۲ سال گذشته در برابر هر مشکل و توطئه‌ای استقامت کرده‌ایم و از این بلای طبیعی نیز عبور خواهیم کرد.

گفتنی است، زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041592

مهمترین اخبار ایران و جهان: