نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:45

کرمانشاه نیازمند اجرای طرح سامانه سردسیری است

کرمانشاه- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان، گفت: کرمانشاه نیازمند اجرای سامانه سردسیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی با حضور رئیس، معاونین و مدیران جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و اعضا این کارگروه با اشاره به نقش و اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، اظهار کرد: طرح امنیت غذایی از طرح‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که در صورت تصویب کمک شایانی به اقتصاد کشور و بخش کشاورزی خواهد کرد.

وی با پرداختن به طرح مهم اصلاح الگوی کشت افزود: طرح اصلاح الگوی کشت از جمله طرح‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی به حساب می‌آید که پیش از اقدامات قانونی نیازمند فرهنگ سازی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برای پیشبرد برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: همکاری این ۲ وزارتخانه می‌تواند بسترهای اجرای اصلاح الگوی کشت را در کشور مهیا کند.

رشیدی در ادامه با پرداختن به موضوع سامانه سردسیری و اهمیت آن در اقتصاد کشاورزی منطقه، گفت: پیگیری‌های بسیاری برای اجرای سامانه سردسیری در حال انجام است و با توجه به اینکه سامانه سردسیری جز مصوبات سفر مقام معظم رهبری است بر اجرا و عملیاتی شدن آن اصرار داریم.

وی به موضوع تنظیم بازار و ضرورت توجه به این مقوله در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این خصوص پیشنهاداتی در خصوص تشکیل سازمان بازرگانی و یا وزارت بازرگانی در سطح مجلس مطرح است که امیدواریم با ساماندهی موضوع شاهد ثبات بیشتر بازار کالاهای کشاورزی باشیم.

رشیدی در پایان با پرداختن به مشکل اشتغال در استان کرمانشاه، عنوان کرد: نیاز اصلی استان کرمانشاه اشتغال است و بخش کشاورزی می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030204

مهمترین اخبار ایران و جهان: