نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:31

چگونگی تشکیل کمیته؛ نخستین نهاد برآمده از انقلاب / دشمنی انقلاب به خاطراقتدارش است

فرمانده اسبق نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه دشمن به اندازه دارایی است، گفت: اگر الان جمهوری اسلامی اینقدر دشمن دارد به خاطر اقتدارش است، به خاطر اینکه دندان دشمن را کشیده‌ایم و الان از دردش عربده می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی، فرمانده اسبق نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی و پیشکسوت تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران به رهبری فیلسوف ژرف‌اندیش توانستند انقلاب اسلامی را رقم بزنند؛ که این انقلاب نظیر ندارد.

وی افزود: خمیر مایه دستاوردهای انقلاب به آموزه‌های ما از جمله قیام اباعبدالله حسین(ع) برمیگردد. 

فرمانده اسبق نیروی انتظامی استان افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی یک روزی هم نشده که بدون توطئه و دردسر سپری کند ولی با اتکا به آموزه‌های دینی خود توانسته‌ایم تا از گردنه‌های سخت عبور کنیم. 

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی نزدیک می‌شد برای برگزاری راهپیمایی به نظم و انسجام نیاز داشت که در این خصوص عده‌ای از متن جامعه برای این کار انتخاب شده بودند، ولی بعد از پیروزی انقلاب احساس نیاز شد که باید برای تامین امنیت و آرامش مردم در همه مناسب‌ها باید یک کمیته‌ای باشد. 

پیشکسوت تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۵۷، به فرمان امام راحل(ره) کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد که اولین اقدامش نیز جمع‌آوری سلاح‌ها بود. پاسداری از دستاوردهای انقلاب و مبارزین قانونی عوامل تهیه و‌ توزیع مواد مخدر، براندازها، جریان‌های منحرف و غیره از جمله وظایف این کمیته بود. 

وی به ویژگی‌های کلی کمیته انقلابی اشاره کرد و گفت: انقلابی‌گری با هویت مذهبی از جمله ویژگی‌های کمیته بود؛ بدون توقع و بی‌منت تلاش می‌کردند و مخلص مردم بودند. 

نصرتی با تاکید بر اینکه دشمن به اندازه دارایی است، گفت: اگر الان جمهوری اسلامی اینقدر دشمن دارد به خاطر اقتدارش است، به خاطر اینکه دندان دشمن را کشیده‌ایم و الان از دردش عربده می‌کشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031648

مهمترین اخبار ایران و جهان: