نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 13:25

لزوم حمایت قرارگاه جهادی از کودکان بازمانده از تحصیل در البرز

کرج- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز گفت: حمایت قرار گاه جهادی از کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی ظهر سه شنبه در نهمین جلسه کارگروه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اظهار کرد: حمایت قرار گاه جهادی از کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس این استان ضروری است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان در راستای اجرای خدمات آموزشی به کودکان در مناطق کم برخوردار در قالب قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" نیاز به حضور فعال نیروهای جهادی در قالب کارگروه‌های هشتگانه دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: بانک اطلاعات دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری مدیران و معلمان جهادی در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شده است که تا کنون تعداد زیادی از کودکان بازمانده از تحصیل در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز شناسایی شده است.

وی اشتغال به کار، دوری از مدرسه، فقر مالی، کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، بیماری کرونا، عدم اجازه والدین به تحصیل دختران، داشتن بیماری‌های سخت، مشکلات اقتصادی خانواده و عدم اجازه والدین به علت دوری مدرسه را جمله دلایل مهم کودکان بازمانده از تحصیل در البرز ذکر کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در این قرارگاه تلاش می‌شود از این طریق دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تحقق یابد و همگان از نصیب آموزشی برابر برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت و افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی مردمی، خیریه‌ها و غیر دولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف تشکیل این قرارگاه است که نیاز به حضور فعال کارگروه‌ها دارد.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر"آموزش و پرورش استان البرز یادآور شد: در هفته گذشته شاهد حضور مراقبان جهادی حوزه سلامت در مدارس کم برخوردار استان البرز نیز بودیم.

حسینی اظهار کرد: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوه‌های عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تأکیدات مقام معظم رهبری است که باید با جدیت در البرز که با مشکل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است دنبال شود.

وی تاکید کرد: دراین قرار گاه کارگروه‌های توانمند سازی و کیفیت بخشی آموزش و پرورش، عمران و آبادانی، ظرفیت شناسی و مردمی سازی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع محور، تولید و توسعه مهارت و رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی فعال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037792

مهمترین اخبار ایران و جهان: