نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 14:52

نام اراذل خراسان شمالی در اغتشاشات اخیر دیده نشده است

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شالی گفت: بین بازداشت شدگان رویدادهای چند ماه گذشته، نام هیچ یک از اراذل و اوباش دارای سوابق متعدد کیفری به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح چهار شنبه در نشست کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار اظهار کرد: با توجه به اتخاذ تدابیر لازم و اعمال نظارت‌های مناسب در سطوح مختلف، اقدامات مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار در استان از طریق بانک جامع اطلاعاتی به طور مداوم، رصد و پایش می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در میان بازداشت شدگان رویدادهای چند ماه گذشته، نام و مشخصات هیچ یک از اراذل و اوباش دارای سوابق متعدد کیفری که اساساً تحت عنوان مجرمان شناسنامه دار معرفی می‌شوند، به چشم نمی‌خورد.

وی با اشاره به تعطیلات ایام نوروز، افزود: علاوه بر رصد فعالیت‌های مجرمین حرفه ای، با انجام اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و مراقبتی تا کنون تمهیداتی فراهم شده که اصولاً این افراد از جمله سارقین دارای سوابق کیفری، نتوانند در ایامی که سفرهای نوروزی در پیش است و ممکن است مراکز دولتی و خصوصی به انحاء مختلف در معرض تهدید و دستبرد سارقان قرار گیرد، آزادی عمل داشته باشند.

براتی زاده گفت: برای حصول موفقیت در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت صرفاً پیش بینی و انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی کفایت نمی‌کند بلکه لازم است در حوزه اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی نیز تحولی اساسی صورت پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066304

مهمترین اخبار ایران و جهان: