نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:59

اجرای طرح ملی دادرس در شهرستان رزن و درگزین

همدان-رییس جمعیت هلال احمر شهرستان رزن گفت: طرح ملی دادرس در مدارس شهرستانهای رزن و درگزین برگزار شد.

سعیده راغب در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طرح دادرس، دانش آموزان آماده در روزهای سخت، با هدف آماده سازی دانش آموزان در رویارویی با حوادث و آشنایی آنها با اصول کمک‌های اولیه هر ساله در تمام مدارس متوسطه اول ویژه دانش آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ملی دادرس هر ساله در ۱۹ مدرسه متوسطه اول شهرستانهای رزن و درگزین برگزار می‌شود و هدف از اجرای این طرح تربیت دانش آموزانی است که بتوانند در مواقع اضطراری به خود امدادی و دیگر امدادی بپردازند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رزن مطرح کرد: این طرح ملی در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار شد و مربیان تلاش کردند تا از طریق آموزش مجازی، اصول و نحوه انجام کمک‌های اولیه را به دانش آموزان ارائه کنند ولی خوشبختانه با فروکش کردن کرونا و شروع سال تحصیلی جدید، کلاسهای دادرس به صورت حضوری برگزار شده بود.

راغب یادآور شد: از هر مدرسه متوسطه اول تعداد ۳۰ نفر دانش آموز پایه هشتم این آموزش‌ها را گذرانده و در نهایت دو تیم آماده در این مدارس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در پایان دانش آموزان دادرس در آزمون کتبی درون مدرسه‌ای شرکت کرده و مدارس برتر جهت شرکت در آزمون شهرستانی انتخاب خواهند شد افزود: از شهرستان رزن دو مدرسه پسرانه و دخترانه و از شهرستان درگزین دو مدرسه پسرانه و دخترانه جهت شرکت در آزمون نهایی شهرستانی انتخاب شدند که برای حضور در آزمون المپیاد آماده استانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070104

مهمترین اخبار ایران و جهان: