نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 11:36

مصرف 19 میلیون و 880 هزار مترمکعب گاز در استان مرکزی/ افزایش مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: مصرف گاز طبیعی به دلیل کاهش دمای هوا طی 24 ساعته اخیر یک میلیون مترمکعب در بخش خانگی افزایش یافته است.

محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: میزان مصرف گاز طی 24 ساعت گذشته 19 میلیون و 880 هزار متر مترمکعب بوده که از این میزان  14 میلیون و 723 هزار مربوط به بخش خانگی و غیرمولد بوده است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز طبیعی به دلیل کاهش دمای هوا طی 24 ساعت اخیر یک میلیون مترمکعب در بخش خانگی افزایش یافته است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: بیشترین افزایش مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی مربوط به بخش خانگی است، این در حالی است که تامین گاز بخش خانگی در فصل سرما از برنامه‌های اولویت دار شرکت گاز است و در صورت اُفت جریان از میزان گاز صنایع کاسته و به بخش خانگی اختصاص می یابد.

  سمیعی گفت: به دنبال کاهش دمای هوا و صرفه‌جویی در مصرف گاز امروز ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل و غیرحضوری شدند.

مدیرعامل شرکت گاز همچنین با اشاره به اجرای طرح پایش مصرف گاز طبیعی در استان اظهار کرد: در راستای دستور هیات دولت و به منظور بهینه مصرف کردن گاز توسط سازمان‌ها و ادارات دولتی و رعایت الگوی مصرف، طرح «پایش مصرف گاز طبیعی» همزمان با آغاز فصل در استان به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای فصل زمستان تاکنون 12 هزار و 642 پایش انجام شده که تاکنون 55 اداره از ورود به داخل سازمان ممانعت کردند، 605 مورد منجر به اخطار شده و گاز 126  سازمان پُرمصرف دولتی و اداری استان قطع شده است.

به گفته وی طرح پایش مصرف گاز طبیعی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف در ادارات به اجرا در می‌آید.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035692

مهمترین اخبار ایران و جهان: