نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 10:20

استان بوشهر از نظر امنیت فرهنگی در سطح اول کشور قرار دارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ثمرات وجود حوزه‌های علمیه در بوشهر باعث شده تا این استان به لحاظ امنیت فرهنگی در سطح اول کشور قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار با مدیر منطقه ۳ حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در استان بوشهر برای حوزه علمیه افق بلندی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اتفاقات حوزه در بخش بین الملل و کشورهای حاشیه خلیج فارس است اضافه کرد: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه علمیه استان بوشهر برای دستیابی به اهداف مد نظر صورت گرفته است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر مهد عالمان بزرگی در طول تاریخ بوده است اظهار داشت: علما ریشه اصلی این استان هستند و بزرگانی همچون آیت الله بلادی بوشهری (ره) یکی از علمای بزرگ این دیار است لذا تاریخ علما و روحانیت بوشهر لازم است احیا شود و معرفی شود.

آیت الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را استانی حوزوی عنوان کرد و گفت: در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت‌های خوبی در حوزه علمیه صورت گرفته که برای نمونه می‌توان به ساخت ۱۸۳ هزار متر بنای حوزوی در این استان اشاره کرد.
وی تعداد مدارس علمیه خواهران و برادران استان را ۱۷ مدرسه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹ مدرسه مربوط به حوزه علمیه خواهران و هشت مدرسه مربوط به برادران است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان در تولید کتب حوزوی و تولید علم تأثیر بسزایی در حوزه علمیه داشته است، گفت: ثمرات وجود حوزه‌های علمیه در بوشهر باعث شده تا این استان به لحاظ امنیت فرهنگی در جایگاه اول کشور قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035404

مهمترین اخبار ایران و جهان: