نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 14:56

۱۶ اتوبوس از خوزستان به مناطق زیارتی راهیان نور اعزام می‌شوند

اهواز- مسئول سازمان اردویی و گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: روزانه ۱۶ اتوبوس از نقاط مختلف خوزستان به مناطق زیارتی راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایمان ممبینی پیش از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت ولی عصر (عج) به فرماندهی سردار حسن شاهوار پور علاوه بر کارهای اجرایی و راهیان نور استانی، میزبان زائران از سایر نقاط کشور است.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه ارتش و ناجا در زمینه با اعزام نیروها فعال هستند، افزود: روزانه ۱۶ اتوبوس از نقاط مختلف خوزستان به مناطق زیارتی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی با اعلام اینکه فقط شهرستان ماهشهر تاکنون ۷۰ اتوبوس از سطح محلات به یادمان‌های خوزستان اعزام کرده است، اضافه کرد: قرارگاه راهیان نور تا پایان تعطیلات نوروز میزبان زائران و گردشگران است و هفت یادمان که از سوی سپاه ولیعصر اداره می‌شود در تمام طول سال فعال هستند.

سرهنگ ممبینی در خصوص سایر اقدامات صورت انجام شده از سوی قرارگاه راهیان نور اظهار کرد: قشر دانشجو و دانش‌آموز وقتی به وسیله قطار یا هواپیما به خوزستان سفر می‌کنند، مسئولیت جابه‌جایی آنها با اتوبوس بر عهده ما است؛ همچنین وظیفه تأمین آب و غذا به همین صورت است که فقط در طلاییه مصرف آب روزانه (به غیر از شرب) گاهی تا ۱۰۰ هزار لیتر می‌رسد و این مسئله نیازمند کارهایی جدی و آماده‌باش خودروهای آب‌رسان در این زمینه است.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود: اقدامی مؤثر از سوی استانداری برای تشکیل سه کارگروه برای راهیان نور انجام شد که شامل گروه‌های امنیتی و محتوایی بود.

وی توضیح داد: کارگروه محتوایی اقداماتی را در خصوص حضور در یادمان‌ها، کارهای فرهنگی و تئاتر خیابانی انجام می‌دهد؛ بخشی از کارهای این کارگروه هماهنگی با وزارت ارتباط و مخابرات به منظور ارسال پیامک به شهروندان (مانند آنچه هنگام سفر به کربلا برای زائران پیامک می‌شود) است.

سرهنگ ممبینی تاکید کرد: این اقدام به منظور آن است تا اگر مسافری به قصد سفر به مناطق گردشگری و طبیعی خوزستان سفر کرد، ترغیب شود تا از مناطق عملیاتی دوران جنگ بازدید کند.

رئیس قرارگاه گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، موج اعزام‌های دانشجویی را از ۱۶ اسفند تا ۲۲ اسفند دانست و گفت: پیش از آن دانش آموزی بود و پس از آن نیز موج اعزام‌های خانوادگی و عمومی آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097648

مهمترین اخبار ایران و جهان: