نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 14:08

بیش از ۹۰ هزار دانشجوی البرزی درس آشنایی با دفاع مقدس را گذراندند

کرج- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: تا به امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجوی البرزی درس آشنایی با دفاع مقدس را به صورت علمی با استفاده از بهترین اساتید گذرانده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالفضل اسلامی ظهر پنجشنبه در حاشیه چهارمین نشست تخصصی رفع ابهامات دفاع مقدس که با موضوع عملیات نظامی اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است که نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امروز بیش از پیش به این فرهنگ نیاز داریم تا مشکلات کشور را حل کنیم و بخشی عمده‌ای از مشکلات نیز به دلیل غافل شدن از آن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان بهترین و غنی‌ترین فرهنگ مطرح است و نباید حتی یک لحظه از آن غافل شویم.

وی خاطرنشان کرد: اثربخشی آموزش نوآورانه دفاع مقدس اثربخشی در بین نسل جوان بیش از حد انتظار است.

سردار اسلامی با بیان اینکه در بازدیدهایی که صورت گرفته شاهد آن هستیم جوانان تحت تأثیر قرار گرفته و جذب درس شده‌اند، گفت: در یک نمونه که خودم حضور داشتم جوانان محو این آموزش شده بودند.

وی بیان کرد: آموزش دفاع مقدس پیش از این در دانشگاه آزاد اختیاری بود اما از سال گذشته در دانشگاه‌های آزاد جزو دروس اجباری شده است اما در دیگر دانشگاه‌ها بجزو دروس اختیاری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجوی البرزی درس آشنایی با دفاع مقدس را به صورت علمی با استفاده از بهترین اساتید گذرانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در استان البرز ۱۴۷ استاد در حوزه تدریس دفاع مقدس فعالیت می‌کنند و باید بتوانند با استفاده از تجربیات همدیگر به بهترین شکل فعالیت داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز متذکر شد: به صورت سالانه چهار نشست پیرامون این موضوع برگزار می‌شود که یک مورد به صورت همایش و سه نشست دیگر پیرامون رفع ابهام برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068048

مهمترین اخبار ایران و جهان: