نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 11:36

حل مشکلات معدن سنگ آهن سردشت با ورود دادگستری آذربایجان غربی

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی ازحل مشکلات معدن سنگ آهن دیوالان سردشت با ورود دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پنجمین و آخرین برنامه سفر دو روزه کاری خود به جنوب استان ضمن افتتاح معدن سنگ آهن دیوالان سردشت از این مجموعه معدنی بازدید کردند.

عتباتی در حاشیه این بازدید اظهارداشت : معدن سنگ آهن دیوالان سردشت یکی از وسیعترین معادن غرب کشور است که در زمینه استخراج سنگ آهن منگنز فعالیت داشته و قصد اخذ مجوز و توسعه آن در زمینه استخراج محصولات ثانوی سیلیس و کربنات کلسیم را دارد که در این صورت زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر را فراهم خواهد نمود و به همین دلیل مشکلات این واحد معدنی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان مطرح و تصمیمات قانونی لازم در مورد رفع آنها اتخاذ شده بود.

وی ادامه داد: در راستای بررسی مصوبات کمیته حمایت قضایی از سرمایهگذاری استان عصر امروز به همراه مدیران قضایی و مدیران شهرستانی در حوزه صنعت و معدن و منابع طبیعی به لحاظ مشکلاتی که در خصوص این معدن مهم منطقه که دارای محصولات معدنی متعدد که می تواند یک پتانسیل اشتغال و تولید ثروت را برای منطقه داشته باشد از آن بازدید کردیم.

رئیس شورای قضایی استان در پایان بیان داشت: همه این اقدامات در کنار تلاشهایی که همکاران ما در تشکیلات قضایی شهر پیرانشهر با همکاری همه مسئولین و مدیران این شهرستان در دستور کارشان است برای فراهم آوردن بسترهای اشتغال، تولید و توسعه این منطقه است و در این مورد جا دارد از اهالی روستاهای این منطقه نیز تشکر کرد که همکاری و همراهی خوبی با این مجموعه معدنی داشتند و انشاء ا... پیگیر مصوبات خواهیم بود تا وضعیت مناسبی را در حوزه اشتغال در این منطقه از استان و کشورمان شاهد باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1067792

مهمترین اخبار ایران و جهان: