نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 15:04

دولت و مجلس مشکلات هنرمندان را حل کنند

رشت - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه برخی هنرمندان با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: حل چالش‌های درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی «گیلدخت» در رشت، اظهار کرد: رشت ظرفیت عظیمی در بخش هنرهای نمایشی و دیگر هنرها دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با انتقاد از وضعیت نامطلوب فضای برگزاری این همایش، افزود: گیلانی‌ها به میهمان نوازی معروف هستند و برگزاری این همایش با حضور میهمانان کشوری در چنین فضایی شایسته نیست.

کارگرنیا با اشاره به برگزاری برنامه‌های خوب فرهنگی و هنری در رشت، اضافه کرد: ماهیت اجرای تئاتر خیابانی و تئاتر در داخل سالن بسیار متفاوت است و انتقال پیام در نمایش خیابانی به مراتب کار بسیار سختی است.

حل چالش‌های درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در مراسم، گفت: متولیان اصلی امورات هنرمندان در بخش‌های مختلف در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

وی با بیان اینکه برخی هنرمندان با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: حل چالش‌های درآمد و اشتغال هنرمندان یک مطالبه جدی است.

این عضو شورای اسلامی خطاب به نمایندگان، گفت: مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی هنرمندان در قالب یک طرح مهم توسط دولت و مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

تاج شهرستانی ادامه داد: هنرمندان در بخش‌های مختلف فاقد امنیت شغلی و اقتصادی است و ساماندهی وضعیت زندگی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068148

مهمترین اخبار ایران و جهان: